برپایی نمایشگاه " مسلخ عشق" در کمیجان

خبرگزاری شبستان:‌ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان از برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان" مسلخ عشق" در این شهرستان خبرداد.

حسین احمدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: به مناسبت برگزاری همایش بزرگداشت هشتصدمین سالگرد وفات شیخ فخرالدین عراقی در روز 10 آذر(امروز) نمایشگاه خوشنویسی مسلخ عشق در سالن دانشگاه آزاد اسلامی کمیجان برپا می شود.


وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از 30 اثر خوشنویسی از اشعار شیخ فخرالدین عراقی در معرض دید عموم قرار می گیرد، افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه، از آثار برجسته ابراهیم کمیجانی و حمید کمیجانی از هنرمندان این شهرستان است.


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ادامه از برپایی نمایشگاه عکس " راویان عشق" خبر داد و گفت: نمایشگاه عکس راویان عشق نیز از برنامه های جنبی مراسم بزرگداشت شیخ فخرالدین عراقی است که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان و همکاری هنرمندان این شهرستان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برپا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آثار عرضه شده در این نمایشگاه با موضوع عاشورا، محرم، امام حسین(ع) و تصاویری از مراسم عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در شهرستان کمیجان است که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی کمیجان در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد.

 

شایان ذکر است، ابراهیم عراقی فرزند عبدالغفار کمیجانی(همدانی) در سال 610 هجری. قمری در کمیجان دیده به جهان گشود و ‌یکی از شاعران و عارفان ادب فارسی در سده هفتم هجری است وقتی که هفده ساله بود به هندوستان رفت و به شاگردی شیخ بهاء الدین زکریا درآمد و پس از وفات شیخ بهاءالدین عراقی عزم مکه و مدینه کرد در قونیه به خدمت مولانا رسید ودر ۸ ذوالقعده ۶۸۸ ه. ق در دمشق درگذشت.

 

گفتنی است، ستاد برگزاری بزرگداشت فخرالدین عراقی در شهرستان کمیجان با هدف معرفی بزرگان و ادیبان این سرزمین به مردم اقدام به برگزاری این همایش کرده است.


پایان پیام/

کد خبر 318461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha