‫نمایشگاه "چهل چراغ خاموش" در کمیجان برپا می شود‬

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان از برپایی مراسم شب شعر با عنوان" چهل چراغ خاموش" در این شهرستان خبر داد.

حسین احمدی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: همزمان با شب اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم شب شعر با عنوان "چهل چراغ خاموش"در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) شهرستان کمیجان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن ادبی و هیات امناء مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) شهرستان کمیجان برگزار می شود، افزود: در این مراسم معنوی شاعران جوان و پیشکسوت شهرستان به قرائت آخرین سروده های خود در سوگ شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و هفتاد و دوتن از یاران با وفایش می پردازند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان هدف از برگزاری این مراسم شب شعر و دیگر برنامه های فرهنگی هنری را گسترش فرهنگ عاشورایی در بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان عنوان کرد.

 

احمدی در ادامه به دیگر برنامه های این اداره به مناسبت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، خوشنویسی و عکس در محل کانون فرهنگی هشتم شهریور کمیجان از دیگر برنامه های این اداره در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه فرهنگی هنری که به مدت یک هفته صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر بود، آثار خوشنویسی هنرمندان کمیجان با موضوع اشعار عاشورایی، آثار عکاسی از تصاویر ماندگار عزاداری مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی و بیش از 500 عنوان کتاب با موضوعات مذهبی، فرهنگی، ادبی، کودک و نوجوان و تاریخی در معرض دید عموم قرار گرفت.
 

پایان پیام/

کد خبر 325465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha