9دی تجلیگاه عالی ترین ویژگی دشمن شناسی و عمق بصیرت ملت ایران

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد از 9 دی ماه به عنوان تجلیگاه عالی ترین ویژگی دشمن شناسی و عمق بصیرت ملت ایران نسبت به تاریخ اسلام یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، غلامحسین دشتی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در دومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد گرامیداشت حماسه 9 دی، بر لزوم تشکیل پایگاه ثابت و اتاق فکری برای استمرار حماسه 9 دی در کشور تاکید کرد و گفت: حماسه 9 دی کاملا یک جریان شناختی و معرفتی در کنار حماسه کربلا بود.


دشتی با بیان اینکه 9 دی ماه تجلیگاه عالی ترین ویژگی دشمن شناسی و عمق بصیرت ملت ایران نسبت به تاریخ اسلام است، اظهار داشت: دشمن در فتنه 88 تمام همت خود را در جهت براندازی نظام اسلامی ایران به کار بسته بود.


وی وحدت و همبستگی ملت ایران را یکی از عوامل مهم شکست دشمن در فتنه 88 دانست و گفت: حماسه 9 دی جریان شناسی عمیق داخلی را در بین خواص رقم زد و باید در متن انقلاب اسلامی جایگاه آن و جریان شناسی عمیق آن حفظ شود.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن در سال های اخیر علیه نظام، تصریح کرد: دشمن، تهاجم فرهنگی را به عنوان یک بستر و راه مقابله با بینش و بصیرت ملت ایران می داند و جریان 9 دی نباید به یک روز ختم شود بلکه اصل آن باید تبیین شود.


وی خواستار توجه به ابعاد عقلانی و شناختی این حماسه عظیم شد و گفت: این حماسه باید به صورت مستمر گرامی داشته شود و روش های آن برای جامعه تبیین شود زیرا دشمن هیچگاه بیکار نمی نشیند و پشیمان نمی شود.


دشتی، حماسه 9 دی را یک جریان سیاسی فرا جناحی دانست و افزود: کسانی که در 9 دی شرکت نمی کنند خارج از فضای اسلام زندگی می کنند در حالی که 9 دی روز بصیرتی برای حفظ اساس اسلام بود.


وی همه مساجد و مراکز فرهنگی را کانونی برای تبیین حماسه 9 خواند و گفت: مساجد باید به پایگاه بصیرتی مردم تبدیل شود و هرفرد معتقد به اسلام و سید الشهدا (ع) با توجه به ظرفیت فرهنگی و حوزه نفوذش ولو با کشیدن یک نقاشی باید عمق حماسه 9 دی را تبیین کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 318627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha