پانزدهمین مانور ایمنی و زلزله در کردستان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: پانزدهمین مانور ایمنی و زلزله، امروز (10 آذر) همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس استان کردستان نیز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، معاون امور عمرانی استاندار کردستان در حاشیه برگزاری مانور زلزله در دبیرستان دخترانه امام سجاد(ع) سنندج گفت: در مباحث مربوط به بحران ها و حوادث طبیعی مردم یکی از رکن های اساسی هستند که باید به آموزش و ارتقای آگاهی آنها توجه ویژه شود.


امیر قادری تصریح کرد: متخصصان فعال در نظام مهندسی، دستگاه‌های اجرایی فنی نیز از دیگر رکن های تاثیرگذار در رابطه با مباحث مربوط به بحران ها هستند.


وی بیان داشت: قانون نظام مهندسی در ساخت و ساز ساختمان ها باید به صورت جدی دنبال و اجرایی شود تا در موقع حوادث با کمترین خسارت مواجه شویم.


وی با اشاره به اینکه ایران یکی از 10 کشور حادثه خیز جهان است، عنوان کرد: هر ایرانی باید از آمادگی لازم و کافی در مواقع وقوع حوادث برخوردار باشد و این مهم نیز با آموزش و تمرین امکان پذیر است.


معاون امور عمرانی استاندار کردستان اظهارداشت: در بخش عمرانی استان مباحث مربوط به زلزله بسیار جدی گرفته شده و در طرح های تفصیلی و جامع شهرها مورد نظر قرار گرفته است.


قادری با تاکید بر ادامه چنین مانورهایی در سطح مدارس، اضافه کرد: تمامی آموزش ها اگر از مدارس آغاز شود بازخورد و نتیجه موثری در برخواهد داشت.


این مقام مسئول در ادامه سه سوال شامل آیا سنندج دارای گسل زلزله هست یا نه؟، به کجاها نقاط امن می گویند و در مواقع زلزله به کجا باید پناه ببریم، مطرح کرد و از دانش آموزان حاضر در این مراسم خواست بهترین پاسخ در این رابطه را یادداشت و به مسئولان مدرسه ارائه کنند.


گفتنی است، به 10 نفر از دانش آموزانی که به سوالات مذکور بهترین پاسخ را بدهند جوایزی به رسم یاد بود اهدا می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 318662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha