آموزش لازم در خصوص مدیریت بحران زلزله در بافت قدیم شیراز افزایش یابد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بحران استانداری فارس گفت: باید آموزش های مقابله با حادثه زلزله را در مناطق بافت قدیم افزایش دهیم که با این آموزش کاهش خسارات جانی و مالی را شاهد باشیم.

حسن فیاض پور، مدیر کل بحران استانداری فارس، امروز (10آذر) در حاشیه مراسم مانور ایمنی زلزله که در مدرسه شهید پورعابد، از توابع ناحیه چهار شیراز و در بافت فرهنگی شیراز برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: این پانزدهمین سالی است که این مانور برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه این مانور با همکاری پژوهشکده بین المللی زلزله، مشارکت آموزش و پرورش، صدا و سیما و مدیریت بحران اجرا می شود، اظهار داشت: چند روز مانده به مانور ایمنی یکسری آموزش هایی ارائه می کنیم و در روز مانور توان عملی دانش آموزان و کادر اجرایی مدرسه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.


فیاض پور با تاکید بر اینکه حضور به موقع گروه های امدادی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی را مورد بررسی قرار می دهیم، اظهار داشت: حضور به موقع سازمان های آب، برق و گاز در زمان های بحران می تواند در کاهش خسارات مثمر ثمر باشد.


مدیر کل بحران استانداری فارس با یادآوری اینکه روند مقاوم سازی اماکن مسکونی و مدارس آهنگ خوبی داشت اما به خاطر مسائل اقتصادی کند شد، چاره ای جز آموزش های بیشتر را نداریم، افزود: باید آموزش های مقابله با زلزله را در مناطق بافت قدیم افزایش دهیم که با این آموزش کاهش خسارات جانی و مالی را شاهد باشیم.


فیاض پور، حضور نیروهای امدادی را خوب توصیف کرد و افزود: از قبل اطلاع رسانی در خصوص مدرسه اعلام نشده بود که امتحان خوبی را پس دادند.


خاطر نشان می شود، مانور ایمنی زلزله امروز در مدارس شیراز برگزار شد و دانش آموزان با نحوه چگونگی محافظت از خود در زمان زلزله آشنا شدند.


پایان پیام/

کد خبر 318690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha