برگزاری همایش بین المللی بسیج و رسانه با حضور 11 میهمان خارجی در مشهد

خبرگزاری شبستان: دبیر همایش بین‌المللی بسیج و رسانه از برگزاری این همایش در 13 و 14 آذر در مشهد مقدس خبر داد و گفت: امسال برای اولین سال این همایش به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، احمدی، دبیر همایش بین‌المللی بسیج و رسانه در نشست خبری اصحاب رسانه در این باره گفت: این همایش به مدت 10 سال است که برگزار می‌شود اما امسال برای اولین سال این همایش به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود و از 11 کشور جهان اسلام در این همایش حضور دارند.

وی با اشاره به حضور افغانستان، ترکیه، عراق، لبنان و سوریه در این همایش اظهار کرد: این همایش در سال آینده با حضور تمام کشورهایی که دفتر نمایندگی در ایران دارند، برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش با حضور 214 نفر از مدیران رسانه‌های مختلف در دوازدهم و سیزدهم آذر در مشهد مقدس برگزار می‌شود. در این همایش 20 مدیر رسانه از صدا و سیما دعوت شدند و کلیه مدیران مطبوعات و پایگاه‌های خبری نیز در این همایش حضور دارند.

احمدی اظهار کرد: این همایش با سه کارگروه تخصصی به کار خود پایان می‌دهد. شعار محوری این همایش رسانه بسیج و گفتمان ولایت است.

وی تصریح کرد: کارگروه اول کارگروه سبک زندگی است که برای رسیدن به تمدن زندگی اسلامی موضوع استحکام و بافت درونی نظام را در بعد داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه کارگروه دوم کارگروه رسانه و مقابله با جبهه معارض رسانه است، گفت: این کارگروه با دو موضوع شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و سایبر گفت‌وگوها و نظرات کارشناسان را احصا می‌کنند.

احمدی اظهار کرد: کارگروه بسیج و رسانه کارگروه سوم است که با دو محور کارکردهای رسانه و بسیج به تبیین موضوع می‌پردازد.

وی با بیان اینکه با شنیدن نام بسیج بیشتر دفاع مقدس در ذهن مردم زنده می‌شود، گفت: باید بتوانیم کارگروه‌های دیگر بسیج را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، علمی و سایر حوزه‌های دیگر نیز برای مردم تبیین کنیم. در حال حاضر در حوزه علم و دانش 180 نظریه علمی اساتید غربی نقد شده است و بعد امنیتی و دفاعی از دیگر ابعاد بسیج است.

وی اظهار کرد: مسئولیت کارگروه رسانه و مقابله با جبهه معارض بر عهده حسینی وزیر سابق ارشاد گزارده شده است و از سایر اساتید نیز در سایر کارگروه‌ها استفاده شده است.

وی گفت: این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام علم‌الهدی آغاز می‌شود و وزیر ارشاد از حضور در این همایش عذرخواهی کردند و معاون مطبوعاتی خود را برای حضور در این همایش معرفی نمودند.

احمدی اظهار کرد: این همایش در اختتامیه با حضور ضرغامی رییس صدا و سیما و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین به اتمام می‌رسد.

وی در مورد پوشش رسانه‌ای بسیج در سطح کشور اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور بیش از 450 پایگاه خبری بسیج دارد. در حال حاضر شاهدیم که نیروهای ارزشی و بسیجی ورودی اثرگذار در پایگاه‌های خبری و فضای مجازی داشتند که این موضوع بسیار مؤثر بوده است.

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 318695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha