مانور ایمنی در برابر زلزله در بندر آستارا برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با سراسر کشور مانور ایمنی در برابر زلزله امروز(10آذر) در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، صبح امروز مانور ایمنی در برابر زلزله به صورت نمادین و با هدف آموزش دانش‌آموزان برای مقابله با خطرات ناشی از زلزله در دبیرستان نواب صفوی بندر آستارا برگزار شد.

 

در این مانور که توسط جمعیت هلال احمر بندر آستارا و با همکاری ستاد حوادث غیر مترقبه و اداره آموزش و پرورش برگزار شد، امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان آخرین آمادگی خود را در برابر حوادث طبیعی به نمایش گذاشتند.


در مانور ایمنی در برابر زلزله دانش آموزان بر اساس آموزش‌های ارائه شده، نحوه پناهگیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله، مواد لازم در مدیریت بحران و نیز خروج همراه با آرامش را تمرین کردند.


حسین خورشیدی، رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا در حاشیه اجرای این مانور به خبرنگار شبستان خبرگزاری شبستان از گیلان، گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‍‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی و درنهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از اهداف این رزمایش است.


وی با اشاره به زلزله خیز بودن کشور، بیان کرد: آگاهی مردم و افزایش دانش آن‌ها در خصوص راهکارهای در هنگام وقوع زلزله یک امر لازم و ضروری است.

 

خورشیدی آمادگی برای مقابله با حوادث و بلایا را مهم دانست و خاطر نشان کرد: باید روش‌های مقابله با حوادث به مردم به ویژه جوانان آموزش داده شود.


اجرای عملیات پناه‌گیری و خروج صحیح دانش‌آموزان از کلاس‌های درس، خود امدادی و امدادرسانی به مصدومان فرضی از بخش‌های مختلف این مانور بود.

 

شایان ذکر است،مانور ایمنی در برابر زلزله با همکاری جمعیت هلال‌احمر، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، شهرداری و آتش‌نشانی بندر آستارا برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

کد خبر 318705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha