ارائه آموزش ایمنی زلزله در 200 مدرسه شیراز توسط هلال احمر شهرستان

خبرگزاری شبستان: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز از اجرای آموزش 200 مدرسه در این شهرستان برای ایمنی زلزله خبر داد و گفت: آموزش های اسکان، تخلیه و پناه اضطراری در این مدارس به دانش آموزان ارائه شده است.

سید حامد حجازی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز، امروز (10آذر) در حاشیه مراسم مانور ایمنی زلزله که در مدرسه شهید پورعابد، از توابع ناحیه چهار شیراز و در بافت فرهنگی شیراز برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: نیروهای امدادی هلال احمر شیراز در لحظات اولیه حادثه در حدود سه دقیقه بعد از اتفاق، حاضر شدند.


وی با تاکید بر اینکه نیروهای امداد هیچ کدام از محل اجرای مانور ایمنی زلزله اطلاع نداشتند و همگی به سرعت پس از اطلاع خود را به این محل در بافت قدیم رساندند، افزود: تیم های آوار و تجسس زنده یاب شرکت کردند و مصدومان تحویل اورژانس شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شیراز از اجرای آموزش 200 مدرسه در این شهرستان برای ایمنی زلزله خبر داد و اظهار داشت: آموزش های اسکان، تخلیه و پناه اضطراری در این مدارس به دانش آموزان ارائه شده است.


حجازی با تاکید بر اینکه مدارس باید همواره مورد آموزش ایمین زلزله قرار بگیرند چرا که دانش آموزان جدید وارد این مراکز آموزشی می شوند، اضافه کرد: شعار سازمان هلال احمر اینست که هر خانواده ایرانی یک امدادگر محسوب می شود و این دانش آموزان هم می توانند در آموزش در خانواده های خویش موثر باشند.


وی اظهار داشت: در لحظات اولیه اگر فرد خوب بتواند پناه بگیرد می تواند جان خود را حفظ کند.


خاطر نشان می شود، مانور ایمنی زلزله امروز در مدارس شیراز برگزار شد و دانش آموزان با نحوه چگونگی محافظت از خود در زمان زلزله آشنا شدند.


پایان پیام/

کد خبر 318707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha