یادواره شهدای هسته ای در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین یادواره شهدای هسته ای، امروز (10 آذر) در دانشگاه آزاد سنندج با حضور همسر شهید دکتر علی محمدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزار شبستان از سنندج، محمد قربان کیانی، رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج در این مراسم گفت: بعد از 8 سال دفاع مقدس با فرمان امام خمینی(ره)مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو، مسیر و تکلیف دانشجویان در دانشگاه به خوبی تبیین و مشخص شد.

 

وی به نقش دانشگاه در حوزه دین باوری و تقویت معنویات دانشجویان اشاره کرد و گفت: تربیت نیروهای متعهد و شایسته که در اینده در حوزه مدیریتی کشور نقش آفرینی کنند از وظایف دانشگاه است و باید در راستای روشنگری دانشجویان تلاش کنیم.

 

وی عنوان کرد: به برکت و پشتوانه خون شهدای انقلاب و تلاش شهدای هسته ای امروز ملت ایران در دنیا حرف برای گفتن دارند.

 

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج با بیان اینکه امروز اسرائیل از این توافق ایران عصبانی و نگران است، گفت: این عصبانیت نشان میدهد که کار ما درست است و جهت درست را انتخاب کردیم.

 

کیانی تصریح کرد: در گذشته ما رو در روی دشمن می جنگیدیم و از اسلحه و ابزار سخت استفاده می کردیم اما امروز شکل سلاح ها تغییر کرده هرچند به مراتب مخرب تر از گذشته شده است اما حضور آگاهانه و همیشگی مردم می تواند این سلاح هاو تهدیدها را خنثی کند.

 

وی مولفه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را پیوستگی بین مردم و رهبری عنوان کرد.

 

منصوره کرمی همسر شهید دکتر علی محمدی از شهدای هسته ای ایران در این یادواره ضمن تبریک توافقات هسته ای گفت: امید است ملت ایران هر روز شاهد پیروزی های بیشتر باشد و این پیروزی ها نتیجه و دستاورد ایثارگری شهدای انقلاب است که برای این خاک زحمت کشیدند.


وی افزود: اگر این خون ها پای این کشور ریخته نمی شد هرگز به این موقعیت و جایگاهی که الان ایستاده ایم نمیرسیدم پس باید قدر این خونهای ریخته شده را بدانیم و نگذاریم دشمن سوء استفاده کند.


همسر این شهید عنوان کرد: دشمن همواره در تلاش است که ملت ایران را به زانو درآورد اما ملت ایران با قدمت چند هزارساله به این راحتیها شکست نمی خورد ملتی که الگوی آنها امام حسین(ع) و فرهنگ ایثار و شهادت است.


خانم کرمی یادآور شد: شهید دکتر علی محمدی بر تحقیقات و پژوهش بسیار اهمیت میداد و بر کاربردی کردن علم بسیار تاکید داشت.


وی اظهار داشت: به اعتقاد دکتر علیمحمدی ما به اندازه کافی دکتر و مهندس در کشور داریم اما محقق واقعی کم داریم.


طبق گفته همسر شهید، نظر شهید علی محمدی این بود که، پژوهش باید دغدغه همه مردم به ویژه جامعه علمی و دانشگاهی ما باشد، پژوهش و علم را باید کاربردی کنیم و به مرحله اجرا درآوریم.


وی خاطر نشان کرد: دکتر علی محمدی در دوره ارشد و دکتری با داشتن 2 فرزند شاگرد اول بودند و اولین کسی بود که در ایران در رشته فیزیک مدرک دکتری گرفت.


وی در پایان تاکید کرد: شما دانشجویان باید جا پای شهدا بگذارید و در مسیر پیشرفت این سرزمین تلاش کنید.


پایان پیام/
 

کد خبر 318741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha