یادواره شهدا راهی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: برگزاری یادواره شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگ مردان راهی برای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ پاسدار، عطا الله میر کمالی، فرمانده سپاه ناحیه اراک، امروز (17 آذر) در یادواره شهدای دوران اسارات با عنوان اسیران افلاکی که با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و مذهبی در مسجد الزهرا (س) اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان ضروری است.


وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و برگزاری اینگونه یادواره ها راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

 

سرهنگ میرکمالی با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس الگوهای مناسبی برای جوانان و نوجوانان جامعه هستند، ادامه داد: الگو گیری از سیره و منش این بزرگ مردان آینده درخشانی را برای این مرز و بوم رقم می زند.


فرمانده سپاه ناحیه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اسارت رزمندگان ایران اسلامی در دوران جنگ گفت:  در طول دوران 8 سال دفاع مقدس تعدادی از رزمندگان جبهه های حق علیه باطل، بعد از اسارت در زندان های رژیم عراق به شهادت رسیدند که پیکر پاک بسیاری از این عزیزان به میهن اسلامی برنگشت و در خاک عراق مدفون شدند.

 

وی با اشاره به اینکه این دلیرمردان نباید به فراموشی سپرده شوند، ادامه داد: بیش از 80 نفر از رزمندگان استان مرکزی مفقود الاثر هستند و گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیزان مرهمی بر دل شکسته خانواده های آنهاست.


حجت الاسلام علی احمدی، عضو موسسه سیره شهدا شهرستان قم نیز در در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با الگوگیری از قیام امام حسین(ع) و سربازان دشت کربلا در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.


وی با اشاره به اینکه اسرای جنگ تحمیلی از اهل بیت امام حسین(ع) الگوگیری کردند، افزود: این عزیزان با ایمان به خدا، صبر و استقامت در برابر شکنجه های دشمن ایستادگی کردند.

 

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنانش زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را رمز بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه باید در راستای زنده نگه داشتن یاد این بزرگمردان تلاش کنیم.


گفتنی است در این مراسم که به همت پایگاه بسیج خواهران معصومیه 8 حوزه کوثر سه اراک برگزار شد چند تن از رزمندگان و اسرای دفاع مقدس به خاطره گویی پرداختند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 321133

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha