نشست استانی کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در گچساران برگزار شد

خبرگزاری شبستان: به منظور اجرای هر چه باشکوه تر کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) نخستین نشست استانی در محل فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین نشست استانی کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س)، ظهر امروز(10آذر) با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل و معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و مدیران شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.

 

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان گچساران در این نشست، اظهار داشت:حرم مطهر بی بی حکیمه(س) در 85 کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده است.

 

شفیعی افزود: راه ارتباطی این امامزاده واجب التکریم با قدمت 20 ساله در مسیری پر پیچ و خم قرار گرفته و نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری جهت همکاری در زمینه راه مناسب جهت دسترسی به این امامزاده می باشد.

 

وی بیان داشت: سال گذشته 5 نقطه آسیب پذیر مسیر ارتباطی امامزاده بی بی حکیمه(س) و یک پل ارتباطی توسط اداره راه و شهرسازی و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مرمت و بازسازی شد.

 

بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران زمان اجرای کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در این شهرستان را مناسب ندانست و عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان پیشنهاد می شود این کنگره ملی در فصل زمستان برگزار شود که این پیشنهاد با توجه به تعببن زمان برگزاری از طرف تهران مورد توافق اعضای نشست قرار نگرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت:حرم مطهر بی بی حکیمه(س) قطب معنوی و گردشگری جنوب کشور به حساب می آید.

 

حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم در ادامه به بحث حرم بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این امامزاده در طول سال میزبان زوار بیشماری از سراسر کشور، استان های جنوبی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد می توان شاهد رونق گردشگری مذهبی و معنوی در کشور و حتی استان باشیم.

 

وی در ادامه با ذکر گوشه ای از کرامات این امامزاده نسبت به زوار، اظهار امیدواری کرد: کنگره ای متناسب با شان و منزلت خواهر بلافصل امام رضا(ع) با همکاری کلیه ادارات و نهادهای شهرستان گچساران و استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این نشست نیز خواستار تشکیل کمیته هایی در زمینه اجرای هرچه باشکوه تر کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران شد.

 

حجت الاسلام میرمحمدی، تشکیل کمیته فرهنگی، عمرانی، مراسم و تبلیغات و کمیته علمی را از جمله پیشنهادهای خود در این نشست عنوان کرد.

 

وی گفت: با توجه به شان و منزلت امامزاده بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت در کشور باید کارهای بزرگی در راستای معرفی هرچه بیشتر و بهتر این بانوی بزرگوار و همچنین کرامات ایشان صورت گیرد.

 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی پیشنهاد داد: کمیته علمی این کنگره ملی به ریاست یکی از مسئولان علمی استان تشکیل شود که در این نشست دکتر رامین محمودی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به عنوان رئیس کمیته علمی کنگره انتخاب شد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد گچساران و همچنین امام جمعه موقت این شهر هم گفت: پیوند اعتقادی بر همه پیوندها تقدم دارد.

 

حجت الاسلام پرویز خواجه زاده در ادامه ضمن استقبال از برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت در این شهرستان، خواستار راه اندازی سایت اطلاع رسانی کنگره و همچنین دبیرخانه ای فعال در این زمینه شد.

 

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضای شرکت کننده در راستای اجرای هر چه بهتر کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) به ارائه نظرات پرداختند و فراخوان این کنگره به منظور اظهار نظر بین حاضرین توزیع شد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 318757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha