ایجاد فضای معنوی در تمامی فعالیت ها مهمترین اولویت برنامه ریزی کانونها

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر لزوم برنامه ریزی جهت ایجاد فضای معنوی بر تمامی فعالیت های اجرایی کانون های مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز ( 10 آذر ) در جمع اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، بر لزوم برنامه ریزی در تمامی فعالیت ها تاکید کرد و گفت: شکست در اجرای برنامه ها و عدم حصول نتایج دلخواه ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح می باشد.


وی یکی از شاخصه های برنامه ریزی صحیح را داشتن اطلاعات بروز و دقیق دانست و گفت: داشتن اطلاعات بروز و دقیق و استفاده از نیروهای جوان، مسجدی و فعال در مجموعه دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد باعث شده است تا این دبیرخانه در سطح کشور دارای جایگاه ویژه ای باشد.


طاهریان، استفاده از نیروهای فعال و کانونی را در دبیرخانه های استانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: استفاده از اعضاء کانونها در مجموعه دبیرخانه های استانی باعث موفقیت در برنامه ها می شود چون خود آن ها به طور مستقیم با خط مقدم جبهه فرهنگی که همان اعضاء کانون های می باشند در ارتباط هستند.


وی مهمترین وظیفه ستاد عالی کانون های مساجد کشور را توانمند سازی کانون ها دانست و اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم در ارزیابی استان ها نحوه واگذاری فعالیت ها به کانون های می باشد.


معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه واگذاری امور به کانون ها باید با نظارت همراه باشد گفت: این واگذاری ها باعث ایجاد اشتغال، توانمندسازی اعضاء، پرورش نیرو و بالا بردن ظرفیت کانون ها می شود.


وی خواستار توجه ویژه به رنگ و بوی دینی در تمامی فعالیت های کانون های مساجد شد و افزود: کانونی موفق است که ابتدا به برنامه ها و آموزش ها در حوزه معارف دینی توجه داشته باشد و سپس به سایر امور و برنامه ها بپردازد.


طاهریان بر لزوم ایجاد هویت بر کانون ها تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه ها باید در راستای آن باشد تا کانون از یک مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شوند.


وی با اشاره به جابجایی زیاد اعضاء در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: از مهمترین رسالت کانون ها تربیت و پرروش جوانان منطبق با فرهنگ ناب مسجد می باشد.


معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به کاهش بودجه در سال اخیر اشاره کرد و گفت: گزارش فعالیت های کانون های مساجد استان یزد نشانگر این مطلب است که در بحث فعالیت های مساجد پول حرف اول و آخر را نمی زند.


وی عملکرد دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: امروز شاهد بروز ظرفیت های جدید در استان یزد می باشیم که باید در راستای انتقال این توانایی ها به سایر استان ها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 318772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha