لزوم راه اندازی موسسات آموزشی در جوار مساجد

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با معاونت فرهنگی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور ،راه اندازی موسسات آموزشی در کنار مساجد را از اولویت های مسولان امور مساجد کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مرتضی طاهریان معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور و اعضاء دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد ظهر امروز با آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه دیدار و گفتگو کردند.


آیت الله ناصری در این دیدار مهمترین کارکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را جذب جوانان به مساجد دانست و گفت: کانونهای مساجد باید با برنامه ریزی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی،هنری جوانان را از پای اینترنت و تلویزیون به مساجد جذب نمایند.


وی با اشاره به فضا معنوی حاکم بر مساجد اظهار داشت: کانون های مساجد باید توجه داشته باشند که در تمامی فعالیت های خود استفاده از این فضای معنوی موجود را در اولویت قرار دهند.


نماینده ولی فقیه در استان با یادآور شدن شور و اشتیاق جوانان به مساجد و پایگاه ها در سال های دفاع مقدس تصریح کرد:امیدواریم با فعالیت های مستمر کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج شاهد آن باشیم که بازهم مسجد در اولویت تمامی کارها و برنامه های جوانان قرار گیرد.


امام جمعه یزد با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در احیاء نقش مساجد افزود: امام (ره) از مساجد به عنوان اولین و آخرین سنگر یاد نمودند.


آیت الله ناصری از امام جماعت، کانون و هیئت امناء به عنوان سه نقش موثر در مساجد یاد کرد و گفت:کانون های فرهنگی و هنری و هیئت امناء مساجد در کنار امام جماعت باید با فعالیت ها و برنامه های خود باعث رونق مساجد و محلات شوند.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که ائمه جماعات باید مساجد را پایگاه فعالیت های خود قرار دهند افزود: ائمه جماعات باید به مساجد به عنوان پایگاه اصلی برنامه ها و فعالیت های خود نظر داشته و تمام امور را از مساجد هدایت نمایند.


امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده بارها در دیدار مسولان بر لزوم راه اندازی موسسات آموزشی در کنار مساجد تاکید کرده ام افزود:باید با تاسیس موسسات آموزشی در کنار مساجد و استفاده از روحانیون در مدیریت آن ها اقدام به شناسایی جوانان فعال محلات نموده و آن ها را تحت آموزش قرار دهیم.


نماینده ولی فقیه در استان مهمترین کارکرد موسسات آموزشی در کنار مساجد را رشد ، پرورش و تربیت جوانان با سبک زندگی معنوی و انقلابی دانست.


آیت الله ناصری فعالیت های صورت گرفته در مجموعه کانون های مساجد استان را مطلوب دانست و اظهار داشت:مساجد و کانون ها دارای نقش بسزایی در پرورش و تربیت جوانان می باشند.


در ادامه این دیدار مرتضی طاهریان معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، ضمن تقدیر از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان یزد به امور کانون های فرهنگی و هنری مساجدافزود:احداث موسسات آموزشی در جوار مساجد در اولویت های برنامه ای ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور قرار گرفته است.


معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته این موسسات آموزشی در قالب شبستان دانش در جوار مساجد راه اندازی می شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 318424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha