پانزدهمین مانور سراسری زلزله در قم برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همزمان با سراسر کشور، پانزدهمین مانور سراسری زلزله امروز (10 آذر) در مدارس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در حاشیه برگزاری این مانور گفت: برگزاری چنین مانورهایی بسیار خوب و ارزنده بوده و موجب رشد و ارتقا آمادگی در برابر حوادث می‌شود.


حجت الاسلام محمدمهدی انصاری گفت: مسئولان همانگونه که در برابر سلامتی انسان‌ها وظیفه دارند در برابر جان‌ آنها هم وظایفی را دارند که باید به آن عمل کرده و مد نظر قرار دهند.


وی با اشاره به خطرات بلایای طبیعی گفت: باید خطرات ناشی از این بلایا را به دانش‌آموزان و مردم منتقل کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانند از خود دفاع کنند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر حفظ آمادگی در برابر بلاهای طبیعی گفت: به نظر می‌رسد این مانورها به جای سالی یکبار، فصلی یکبار برگزار شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و موجب رشد و پیشگیری می‌شود.


حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به موقعیت استان قم از نظر زلزله گفت: قم در مدار زلزله قرار دارد که علاوه بر آن تاکنون 17 حادثه طبیعی دیگر در این استان به وقوع پیوسته است.
 

وی تاکید کرد: با این مسائل باید آمادگی خودمان را حفظ کرده و بیشتر از گذشته آماده در برابر خطرات باشیم و با مقام سازی‌ها از مشکلاتی بعدی جلوگیری کنیم.


معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: در حال حاضر آمادگی قم برای مقابله با هرگونه حادثه طبیعی نسبت به گذشته بهتر شده و مقاوم سازی بیش از 100 مدرسه نشان دهنده این آمادگی درقم است.
پایان پیام/

کد خبر 318788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha