اعزام گروه تعزیه کانون النبی انزلی به مساجد استان

خبرگزاری شبستان:سرپرست کانون النبی(ص) غازیان بندر انزلی اعلام کرد:همزمان با ایام محرم، گروه تعزیه "مهر" این کانون برای اجرای تعزیه به مساجد استان اعزام شدند.

کیانوش رسولی، سرپرست کانون النبی(ص) غازیان بندر انزلی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، با اشاره به اجرای تعزیه در ایام محرم در این کانون گفت: تعزیه هنری است که با اجرای نمایش واقعه کربلا توجه ما را به این هنر اسلامی بیشتر متوجه می‌کند.

 

وی ادامه داد: تعزیه هنری برگرفته از ویژگی‌های آیینی ملت ایران است که واقعه کربلا را بازسازی کرده است.

 

رسولی با اشاره به تاثیرگذاری تعزیه بر اقشار مردم، تصریح کرد: کانون فرهنگی و هنری النبی(ص) مسجد النبی(ص) دارای گروه تغزیه مهر متشکل از 20 نفر از اعضای فعال کانون است که در ماه محرم اقدام به برگزاری تعذیه می‌کند.


وی اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی است که تعزیه علی اکبر، و علی اصغر و همچنین تعزیه شام غریبان در زمین فرهنگی و هنری مسجد النبی در ماه محرم به اجرا درمی‌آید.
 

رسولی با بیان اینکه گروه تعزیه مهر مسجد النبی برای اجرای تعزیه به مساجد همجوار نیز اعزام شدند، افزود: برای نخستین بار این گروه علاوه بر اجرای تعزیه در غازیان بندرانزلی همزمان با چهارم محرم به مسجد فاطمیه مبارک آباد پیر بازار رشت برای اجرای تعزیه علی اصغر و علی اکبر اعزام شد.

 

وی با بیان اینکه این تعزیه مورد استقبال مردم قرار گرفت، اظهار امیدواری کرد: سال آینده گروه تعزیه مهر بتواند با فراهم شدن امکانات تعزیه‌های بیشتری را در مساجد همجوار برگزار کند.

 

رسولی تصریح کرد: اجرای تعزیه در اربعین حسینی نیز از برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت این ایام است.

 

پایان پیام/

کد خبر 319012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha