مسجد جمکران به قطب جهان اسلام تبدیل شود/توسعه امکانات پذیرایی زائران

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: مسجد مقدس جمکران باید به یکی از قطب‌های جهان اسلام تبدیل شود و این ظرفیت در مسجد وجود دارد که باید تلاش و برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز (11 آذر) در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران ومعاونان گفت: متاسفانه امروزه راه‌های فساد به جوامع بشری گشوده شده و این راه‌ها وجود دارد که باید هوشیار باشیم.
 

وی ادامه داد: دشمنان تلاش بسیاری انجام می‌دهند که با هر روشی به ما ضربه بزنند و جوانان را از مسیر دین دور سازند که در برابر این زهرها باید پادزهرهایی هم وجود داشته باشد.
 

این مرجع تقلید افزود: این پادزهرها به عنوان عوامل اصلاح در مقابل فشاد قرار می‌گیرند و مسجد مقدس جمکران یکی از عوامل اصلاح محسوب می‌شود.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتقاد از کسانی که در خصوص مسجد جمکران منفی بافی می‌کنند گفت: بنده از این مسائل تعجب می‌کنند، ما می‌‌گوییم مسجد بزرگی به نام امام زمان (عج) برپاست و مردم عبادت خالصانه برای خداوند را در آنجا انجام می‌دهند.
 

وی تاکید کرد: کدام عقل اجازه می‌دهد با این مسجد مخالفت شود به‌ویژه اینکه مسئله‌ای که مورد اشاره قرار می‌گیرد(ساخت مسجد جمکران به دستور امام زمان) در بیداری رخ داده و خواب نبوده است و محلی برای عبادت مردم است.
 

این مرجع تقلید با بیان اینکه بنده از جوانی به مسجد مقدس جمکران علاقه داشتم گفت: باید روز به روز به ترویج اثرات این بنای مهم توجه داشته و با اخلاص کارها را دنبال کرد.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی به احداث مرکز شیعه شناسی در جوار مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: احداث این مرکز در کنار این مسجد مقدس جمکران از جمله اقداماتی است که در مقابل منفی‌بافان انجام داده‌ایم ضمن اینکه درصدد هستیم تاسیسات شبکه ولایت را هم به همین مکان منتقل کنیم.
 

این مرجع تقلید گفت: مسجد مقدس جمکران باید به یکی از قطب‌های جهان اسلام تبدیل شود و این ظرفیت در مسجد وجود دارد که باید تلاش و برنامه‌ریزی شود.
 

وی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت این است که بیشتر زائران جمکران را جوانان تشکیل می‌دهند، جوانانی که بیشتر در معرض خطر دشمنان هستند.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: باید از ظرفیت عظیم مسجد مقدس جمکران استفاده و در برابر نفوذها و فسادهایی که دشمن می‌خواهد در میان جوانان ما نشر دهد، ایستادگی کرد.
 

این مرجع تقلید به توسعه مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در کنار این توسعه باید امکانات را هم برای زائران فراهم کرد تا زائران بتوانند به راحتی به عبادت بپردازند.
 

وی با اشاره به خطر خرافات گفت: باید مراقب باشیم خرافات با اعمال مسجد مقدس جمکران آمیخته نشود و باید مراقبت‌های لازم شود و بدانیم که دشمنان خرافات را نشر داده و از همان خرافات بر علیه مسجد و اسلام استفاده می‌کنند.
پایان پیام/

کد خبر 319072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha