مناسب سازی مسجد مقدس جمکران بر اساس تعالیم دینی

خبرگزاری شبستان: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: بر اساس تعالیم دینی و اسلامی ما، مساجد باید بر اساس تعالیم دینی یا به عبارت دیگر باید دارالایمان و دارالفکر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان امروز(11 آذر) در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به طرح پیاده روی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران گفت: این حرکت بسیار خوبی است که قرار است امسال برای نخستین بار در روز اربعین اجرایی شود که افتخاری دیگر برای مردم قم و ایران به ثبت خواهد رسید.
 

وی ابراز داشت: مسجد مقدس جمکران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که باید این ظرفیت‌ها تقویت شود و تقسیم کار در راستای شکل‌گیری مسجدی در تراز اسلام ناب که الگویی برای همه مسلمانان باشد صورت می‌گیرد.
 

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: بر اساس تعالیم دینی و اسلامی ما، مساجد باید بر اساس تعالیم دینی یا به عبارت دیگر باید دارالایمان و دارالفکر باشد.
 

حجت‌الاسلام رحیمیان عنوان داشت: در مسجد مقدس جمکران سعی داریم تمام ابعاد یک مسجد کامل اسلامی را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه پیاده کنیم.
 

وی با بیان اینکه سالانه 15 میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران شرفیاب می‌شوند گفت:‌ سعی داریم با گسترش امکانات این عدد را به چند برابر برسانیم تا همگان از فیوضات این مسجد استفاده کنند.
 

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: از سوی دیگر در تلاش هستیم مدت اقامت زائران در قم را افزایش دهیم که نیازمند همکاری همگان و گسترش فضاهای رفاهی است.
 

حجت‌الاسلام رحیمیان تاکید کرد: باید تعلق خاطر زائران و مسافران به قم را فراهم کنیم و به گونه‌ای باشد که زائرانی که به قم سفر می‌کنند تشویق شوند تا بار دیگر به این شهر مقدس بیایند.
 

وی با اشاره به حضور گسترده تر زائران در شب‌های چهارشنبه در مسجد جمکران گفت: با توجه به اینکه در این شب زائران بسیاری شرفیاب می‌شوند در نظر داریم تا از حضور مراجع عظام تقلید برای اقامه نماز جماعت استفاده کنیم.
 

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: این کار جاذبه زیادی برای زائران و مسافران ایجاد خواهد کرد و از سوی دیگر از وجود مراجع عظام تقلید هم بهرمند خواهند شد.
 

وی بیان داشت: همچنین اگر مراجع عظام تقلید دروس اخلاقی خود را مسجد مقدس جمکران برگزار کنند، موجب افزایش حضور زائران در این مکان مقدس خواهد شد.
پایان پیام/

کد خبر 319091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha