معلمان نقش بسزایی در تربیت صحیح نسل آینده ساز جامعه دارند

خبرگزرای شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان معلمی را شغل انبیا خواند و گفت: این قشر زحمت کش نقش بسزایی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الله کلانتری، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان امروز(11 آذر) در ستاد بزرگداشت مقام معلم در این نهاد، گفت: فرهنگیان نقش بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارند.


وی معلمی را شغل انبیاء خواند و افزود: فرهنگیان می توانند نقشی بی بدیل در نهادینه کردن باورها و اعتقادات دینی و ملی دانش آموزان داشته باشند.


کلانتری با بیان اینکه معلمان در تربیت نسل آینده جامعه نقشی انکار ناپذیر دارند، اظهار داشت: تحقق اهداف عالی هر جامعه ای در گرو تربیت صحیح نسل آینده ساز آن جامعه است.


وی خاطرنشان کرد: معلمان همچنین در تحقق چشم انداز توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیست ساله ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت به ویژه سند تحول بنیادین و نقشه ی جامع علمی کشور نقشی بی بدیل دارد.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تلاش های معلمان برای انسان سازی و هدایت قابل تکریم است، عنوان کرد: باید طرح تکریم از این قشر زحمت کش با برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.


کلانتری از بررسی مدارک معلمان نمونه در آموزشگاه های استان جهت گرامیداشت مقام معلم خبرداد و اذعان داشت: این طرح تا 26آذر ادامه دارد.


وی اظهار کرد: در بررسی مدارک معلمان استان و ارزیابی آنها شایستگان از نظر اخلاق و دیگر ضوابط تعریف شده مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

رئوف مقدم، دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم گفت: دبیران ستاد بزرگداشت مقام معلم باید با دقت مدارک را مورد ارزیابی قرار دهند و با توجه به برنامه زمان بندی نسبت به بررسی و ارسال مدارک به استان اقدام کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 319154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha