مسجد بستر اندیشه سازی انسان در راه میل به کمال و معنویت است

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه مسجد مرکز اجتماع دل های پاک و بستر اندیشه سازی انسان در راه میل به کمال و معنویت است، گفت: مساجد پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی و فرهنگی انسانها است.

سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اهمیت جایگاه مساجد در کشور ما بی بدیل است اما آنچه در اولویت قرار می گیرد روشن شدن نقش و کارکردهای آن در جامعه است، به خبرنگارخبرگزاری شبستان در مشهد، گفت: مساجد از آغاز اسلام به عنوان مهم ترین و بهترین پایگاه برای ترویج دین اسلام در کنار کارکردهای اعتقادی خود، در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی و فرهنگی انسانها است.


وی افزود: یکی از تفاوت های مهم و قابل توجه مسجد به عنوان بیت الله با سایر اماکن مذهبی در سایر ادیان است که مسجد تنها برای عبادت زاهدانه نیست بلکله سنگری برای دفاع از کیان اسلام است.


سردار احمدی با بیان اینکه مسجد در اصل یک الگوی ارزش گذاری است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه این فریضه سازنده اجتماع آن چنان که باید و شاید توجه نمی شود.
 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: با بالا رفتن ظرفیت فرهنگی مسجد مثل کتابخانه، تشکیل کلاس های عقیدتی و آموزشی می توان جوانان را آماده کرد چرا که در این صورت جوان مسجدی با عقبه تئوریک بالا توان دفاع از عقاید اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر را خواهد داشت.


فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به نقش مساجد به عنوان پشتوانه اخوت اسلامی تصریح کرد: اصلی ترین اتحادها، اتحادی است که به طوری طبیعی و با پشتوانه ای معنوی در مسجد شکل می گیرد، به این وسیله کمبودهای محلی تا حد زیادی برطرف می شود و فعالیت های عام المنفعه نیز ثمره اتحاد و اخوت اسلامی است که در مساجد تقویت می شود.


سردار احمدی با بیان اینکه مساجد در کره زمین همانند ستارگان در آسمان هستند مسجد را زینت زمین و اهل آن دانست و اظهار کرد: مسجد انسان ها و جامعه را از بدی پاکیزه می کند زیرا مساجد در سطح جهان جزئی از مسجدالحرام اند و همانطور که خادم مسجدالحرام بودن افتخار است وخدمت در هر مسجدی هم افتخارآفرین است.


وی با بیان اینکه اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) برای تشکیل جامعه اسلامی، ساختن مسجد بود؛ افزود: در گذشته محور کار انبیای الهی مسجد بود، به گونه ای که مسجدالصخره، بیت المقدس و کعبه از جمله نمونه های بسیار بارز این امر هستند.


فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: دشمنان می خواهند مساجد ما بی رمق و بی برنامه باشد، در حالی که اسلام به دنبال این است که مساجد زنده و یک دانشگاه فعال باشند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 319246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha