عکاسی عاشورایی، باعث شناسایی زوایای پنهان عزاداری های محرم است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد کتول گفت: عکاسی با مضامین عاشورایی، زوایای پنهان عزاداری های محرم را آشکار می سازد و باعث اشاعه فرهنگ عاشورا از زاویه هنر به مردم جهان است.

حسن دیلم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: عکاسی با مضامین عاشورایی، زوایای پنهان عزاداری های محرم را آشکار می سازد و باعث اشاعه فرهنگ عاشورا از زاویه هنر به مردم جهان است.


وی افزود: به منظور تداعی مراسمات عزاداری دهه محرم در بین شهروندان و بسط و ترویج فرهنگ بزرگ عاشورایی و فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت، نمایشگاه عکس عاشورایی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول از امروز افتتاح شده است.


دیلم با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت3 روز دایر است، تاکید کرد: دایر کردن این نمایشگاه ها باعث رشد و تعالی آثار هنری با موضوعات قیام عاشورا در میان هنرمندان است که نقش به سزایی در گسترش این فرهنگ غنی خواهد داشت.


وی، گسترش فرهنگ عاشورا را شناساندن رشادت ها و فلسفه قیام سیدالشهدا برای جوامع مختلف دانست و خاطرنشان کرد: بسط و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی از منظر هنری، باعث تبیین و بازشناسی فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن شورحسینی برای نسل جوان و نسل های آینده است.


رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول، عکس را انتقال دهنده اندیشه و تفکر یک هنرمند از دریچه دوربین بیان کرد و ادامه داد: یک هنرمند عکاس می تواند با خلق و انعکاس رویداد و حوادث، مفاهیم را به زیبایی انتقال دهد.


وی تصریح کرد: عکس میراثی ماندگار و تداعی کننده خاطرات است و هنر عکاسی مناسبتی، نگاهی ظریفانه و هنرمندانه به محیط براساس اعتقادات و باورهای هنرمند است.


دیلم با قدردانی از هنرمندان عکاس و جوانان عاشق و شیفته ابا اعبدالله الحسین (ع)، ابراز امیدواری کرد: تکیه بر ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی از نسل جوان ما در برابر فرهنگ غربی محافظت می کند.


وی در ادامه، از هنرمندان خواست تا با نگاه و تفکر اعتقادی و باورهای دینی و مذهبی و بهره مندی از لسان زیبا و رسای هنر پیام قیام عاشورا و امام حسین (ع) را به شایستگی به نسل جوان انتقال دهند.


پایان پیام/

کد خبر 319366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha