همه دستگاه‌ها موظف به اجرای طرح‌های مناسب‌سازی هستند

خبرگزاری شبستان: فرماندارسمنان با اشاره به آیین‌نامه اجرایی ماده2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، در خصوص مناسب‌سازی محیط، تصریح کرد: براساس قانون همه دستگاه‌ها موظف به اجرای طرح‌های مناسب‌سازی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار شبستان از سمنان، حسن سعدالدین امروز(12آذر) با تبریک روز جهانی معلولان به جامعه معلولان بر اجرای قوانین حمایتی معلولان و ایجاد تسهیلات برای آنان تاکید کرد.


وی تصریح کرد: باید شرایط در جامعه به‌گونه‌ای باشد که یک جانباز و معلول به‌ راحتی و بدون کمک دیگران بتواند امور روزمره خود را انجام دهد و در شهر و تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی تردد کند.


سعدالدین گفت: معلولان هم بایداز همه امکاناتی که افراد سالم جامعه از آنها بهره‌مند هستند، به تناسب شرایط جسمی خود، بهره‌ ببرند، استفاده از سیستم حمل و نقل، تردد در معابر مختلف شهر، استفاده از فروشگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی و تجاری، فضاهای ورزشی و اداره‌های دولتی استفاده کنند.


وی افزود: روز جهانی معلولان فرصت مغتنی برای ارج نهادن به تجارب و توانایی های همنوعانی که با معلولیت های گوناگون دست و پنجه نرم می کنند و نیز بازبینی در اقدامات انجام شده برای احیاء حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه است.


وی خاطرنشان کرد: امروزه معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام های موثری بردارند.


سعدالدین ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مضاعف دستگاههای اجرایی استان و شهرستان، زمینه های لازم برای اجرایی شدن قوانین مصوب حمایتی در مورد معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولین فراهم شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 319508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha