معلولان می توانند در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا شرکت کنند

خبرگزاری شبستان: نمایندگان فوریت طرحی مصوب کردند که در صورت تصویب نهایی معلولان می توانند در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 12 آذر با فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن معلولان و جانبازان می توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند.
فاطمه آلیا، نماینده تهران در مورد در دستور کار قرار گرفتن این طرح که طرح اصلاح بند 6 قانون انتخابات است، گفت: امروز روز جهانی معلولان است و ما هم خواستیم خسته نباشیدی به معلولان بگوییم. ما بیش از 15 هزار کارشناس ارشد و دکترا معلول و جانباز داریم که در کسوت استاد دانشگاه، وکالت، عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند یعنی جانبازان و معلولانی که حضور خود را در جامعه نشان می دهند و این افراد آمادگی دارند در مسئولیت نمایندگی مجلس نیز ایفای مسئولیت کنند.
سید احمد رضا دستغیب، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فوریت این طرح گفت: اصل بر عادی بودن قوانین و مقررات است که این طرح ها و لوایح در مسیر قانونی قرار گیرند و در کمیسیونها بررسی شوند و سپس به صحن علنی بیایند.
وی تصریح کرد: ما دو سال دیگر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی وقت داریم و می شود این طرح را دو سال دیگر ارائه داد و نه در حال حاضر با این فوریت به آن بپردازیم.
جعفر قادری، نماینده شیراز در موافقت فوریت این طرح گفت: معلولان حق زیادی بر گردن جامعه دارند و در عرصه های بین الماللی منشا خیر و برکات هستند و افتخارات زیادی برای کشور خلق کردند و جا دارد در روز معلولان از خدمات آنها تقدیر کنیم.
وی بیان کرد: نپرداختن به این موضوع یعنی حضور آنها در انتخابات مجلس باعث می شود که آنها فرصتی برای فعالیتهای انتخاباتی خود نداشته باشند زیرا در حال حاضر آقایان فعالیتهای خود را آغاز کردند.
در نهایت نمایندگان با 119 رای موافق، 36 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 214 رای فوریت این طرح را به تصویب رساندند.
پایان پیام/
 

کد خبر 319509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha