معلولان همچون همه افراد جامعه از حقوق برابر شهروندی برخوردارند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه خلخال گفت: اقشار مختلف جامعه باید بدانند که معلولان نیز همچون همه افراد جامعه از حقوق برابر شهروندی برخوردار بوده و در اجتماع بزرگ انسانی سهیم اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال، پیش از ظهر امروز(12آذر) در همایش بزرگداشت روز معلولان که در این شهرستان برگزار شد، گفت: معلولان ما با حضور موفق خود در صحنه های مختلف اجتماعی به خوبی اثبات کرده اند که معلولیت محدودیت نیست و انسان می تواند تحت هر شرایطی قله های پیشرفت را طی کند.


وی از معلولیت به عنوان یک امتحان بزرگ الهی برای معلولان و خانواده های آنها یاد کرد و افزود: معلولان و خانواده های آنها باید فراموش نکنند که همچون پیامبران و ائمه معصوم(ع)همواره مورد توجه و در آزمون الهی قرار دارند.


رشتبری بر ضرروت حفظ و ارزش گذاشتن بر حقوق معلولین در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: اقشار مختلف جامعه باید بدانند که معلولین نیز همچون همه افراد جامعه از حقوق برابر شهروندی برخوردار بوده و در اجتماع بزرگ انسانی سهیم اند.


در ادامه این همایش همچنین پرویز مصطفایی رییس بهزیستی شهرستان خلخال مناسب نبودن معابر عمومی شهرها برای تردد معلولان را از مهمترین مشکلات روزمره این قشر از جامعه یاد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 400 معلول در 6 حوزه روانی، بینایی، ذهنی، شنوایی، گفتاری، جسمی و حرکتی در شهرستان خلخال وجود دارد.


گفتنی است: تجلیل زا معلولین موفق شهرستان خلخال و اجرای سرود از دیگر بخش های این همایش بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 319594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha