کمک به نیازمندان وظیفه ای همگانی و از احکام دین اسلام است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، کمک به نیازمندان را وظیفه ای همگانی و از احکام و تعالیم دین مبین اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز (12 آذر) در مراسم افتتاح اولین مرکز نیکوکاری صنایع پتروشیمی کشور که به همت شرکت پتروشیمی شازند در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر مهاجران برگزار شد، گفت: دین اسلام و احکام الهی و همچنین فرهنگ غنی ایرانی توجه فراوانی به نیازمندان دارد.


وی یکی از مسئولیت های بنگاه های اقتصادی را حمایت های اجتماعی از افراد در محدوده فعالیت های خود دانست و افزود: شرکت پتروشیمی شازند با قدم گذاشتن در این راه به عنوان اولین شرکت مسئولیت خود را در راستای خدمت رسانی به نیازمندان کاملتر کرده است.


ولیئی، ادامه داد: اعتبار اولیه این شرکت 4 میلیون تومان است که با تحت پوشش قرار دادن 150 مددجو از کمیته امداد و 50 مددجو از بهزیستی فعالیت خود را در شهر مهاجران و بخشی از روستاهای اطراف آغاز کرده است.


وی هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری را ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، انفاق، صدقه و کمک به نیازمندان عنوان کرد و یاد آور شد: ایجاد عدالت اجتماعی در توزیع متوازن، ایجاد فضا برای مشارکت همه اقشار و فقر زدایی از دیگر اهداف تاسیس این مراکز نیکوکاری است.


وی با بیان اینکه افتتاح 36 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی در دستور کار کمیته امداد قرار داشته است، اضافه کرد: مرکز نیکوکاری صنایع پتروشیمی چهاردهمین مرکز نیکوکاری این استان بود و در سایر شهرستان ها نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، افتتاح این مراکز را راهی مؤثر در جذب مشارکت های مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: این امر راهی برای فقر زدایی و توسعه، پیشرفت و آبادانی است.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام میر هاشمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شازند، نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: اساس دین اسلام بر محبت و دوستی و توجه به هم نوع است.


وی با اشاره به اینکه آیات و رویات فراوانی از ائمه اطهار(ع) در خصوص کمک به همنوعان وجود دارد، تأکید کرد: امام صادق(ع) می فرماید، عصاره دین اسلام محبت و مودت است.


پایان پیام/

کد خبر 319609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha