همایش روز جهانی معلولین دراردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش روز جهانی معلولین به همت اداره کل بهزیستی استان اردبیل در محل مجتمع فرهنگی وهنری فدک اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، رویا احمدیان، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، بعدازظهر امروز(12آذر)در همایش روز جهانی معلولین در مجتمع فرهنگی وهنری فدک اردبیل، گفت: در حال حاضر 18 هزار معلول در استان اردبیل از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند هستند.


وی افزود: غربال‌گری شنوایی و بینایی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت، خدمات ویژه بیماران مضمن روانی، هدایت مددجو به مشاوران تحصیلی و مشاوره ژنتیک برای ازدواج از جمله خدمات ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی استان اردبیل برای معلولین است.


احمدیان، فراهم کردن بستر ازدواج معلولین را از دیگر خدمات بهزیستی در استان دانست وخاطرنشان کرد: معلولین فعالیت‌هایی در حوزه ازدواج و اشتغال در سطح استان اردبیل انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: بیش از 400 معلول در ادارات مختلف این استان مشغول به کار شده‌اند که یا خودشان کارآفرین نمونه هستند ویا اینکه در بخش‌های مختلف سعی وتلاش می‌کنند تا بخش عمده‌ای از نارسایی‌ها و مشکلات اجتماعی را بر‌طرف کنند.


این مسئول در استان اردبیل ادامه داد: رعایت سهمیه سه درصدی اشتغال معلولان می تواند زمینه ساز جذب معلولان دردستگاه های اجرایی باشد.


رویا احمدیان اضافه کرد: معلولان ؛بیشتر از تسهیلات مقطعی نیازمند شغل و مسکن در جامعه هستند تا بتوانند دغدغه های معیشتی خویش را پاسخگو باشند.


مدیر کل بهزستی استان اردبیل برحمایت جدی معلولان و ترغیب وتشویق آنان درامیدواری به زندگی بویژه معلولان قطع نخاعی و فاقد حرکتی ازسوی مسئولین امرومردم در جامعه تأکید کرد واز خانواده ها خواست تا با نگاه واقع‌بینانه به معلولان اجازه دهند که در انتخاب شریک زندگی خود وارد میدان شده و با همفکری خود ازدواج کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 319659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha