معلولیت های جسمی محدودیتی برای اشتغال نیست

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل با بیان اینکه مددجویان معلول کمیته امداد اردبیل الگویی برای اشتغال و کارآفرینی هستند، گفت: معلولیت های جسمی به هیچ وجه محدودیتی برای اشتغال نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهروز زلالی مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل عصر امروز( 18 آذر) در جلسه شورای نظارت فنی خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: در بین خانواده های تحت حمایت امداد افراد معلولی هستند که به عنوان کارآفرین موفق در این استان مشغول فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه این افراد می توانند الگویی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان مطرح شوند، تصریح کرد: هدف نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد امید در بین خانواده های تحت حمایت و کشف استعداد و پیشرفت و تعالی مددجویان است.


زلالی حمایت و پرداخت تسهیلات به این افراد را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و بیان داشت: با حمایت های کمیته امداد و اراده و پشتکار آهنین این مددجویان تاکنون بیش از 11 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد خودکفا شده اند که امیدواریم تعداد این افراد در آینده ای نه چندان دور افزایش چشمگیری داشته باشد.


مدیرکل کمیته‌ امداد استان اردبیل حداقل درآمد این تعداد از خانواده های خودکفا شده را بالغ بر شش میلیون ریال دانست و گفت: سال 23 هزار طرح خودکفایی تحت نظارت کمیته‌ امداد استان قرار گرفته اند که کارشناسان متخصص این نهاد هر دو ماه یکبار این طرح ها را مورد بازدید فنی قرار می دهند.

 

30 هزار مورد از طرح های خودکفایی بازدید فنی و کارشناسی شده اند


وی به بازدید فنی و کارشناسی 30 هزار مورد از طرح های خودکفایی طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: کمیته‌ امداد در قالب اجرای طرح‌ های خوکفایی و پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال خانواده ها را فراهم آورده است.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نظارت و بازدید از طرح‌های اشتغالزایی موجب اجرای صحیح طرح‌ ها و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان می شود، متذکر شد: کمیته امداد علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی شغلی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و نظارت بر طرح های خودکفایی، خدمات دیگری را نیز جهت توانمندسازی به مددجویان ارائه می دهد.


زلالی در پایان سخنان خود رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمندی خانواده ها و خودکفایی آنها توصیف کرد و گفت: آموزش خانواده ها، ارائه تسهیلات قرض الحسنه و فراهم کردن زمینه شغلی برای خانواده ها ما را به این اهداف نزدیک تر می کند و تلاش ناظران و مشاوران طرح های نظارتی در جهت کارآفرینی وایجاد انگیزه برای ادامه‌ کار می باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 321661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha