تربیت کارگران ماهر رکن مهم در ارتقای کیفیت محصولات صنعتی است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل بر ضرورت تربیت کارگران ماهر مورد نیاز صنایع تاکید کرد و گفت: تربیت کارگران ماهر رکن مهم در ارتقای کیفیت محصولات صنعتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، صبح امروز( 21 آذر) در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل، اظهار داشت: برگزاری تکراری دوره های مهارتی عمومی مشکلی از مشکلات تولید را حل نمی کند بلکه ممکن است موجب هدررفت اعتبارات اموزشی و نزول بهره وری در حوزه کارافرینی شود.


وی با بیان اینکه تامین کارگر ماهر به عنوان رکنی مهم در ارتقای کیفیت محصولات صنعتی استان اردبیل به شمار می رود، افزود: تربیت کارگران ماهر و به تبع آن ارتقای کیفیت محصولات صنعتی استان زمینه ساز ورود تولیدات استان به بازارهای جهانی خواهد بود.


خدابخش ادامه داد: اغلب تولیدکنندگان ما در تامین آسان نیروی انسانی چیره دست با مشکل مواجه اند و اغلب نیروی انسانی غیر مرتبط را به کار می گیرند و انتظار می رود که تغییر رویکرد مهارت آموزی، گشایش محسوسی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.


استاندار اردبیل از ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی، حرفه ای استان خواست که با هم فکری و همکاری لازم، آموزش های مهارتی در اردبیل را به سمتی سوق دهند که نیروی انسانی ماهر مورد نیاز برای کارخانجات استان به راحتی فراهم گردد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برای 60 هزار نیروی انسانی بیکار استان اردبیل نمی توان با منابع محدود دولتی شغل ایجاد کرد، تصریح کرد: لازم است که در این خصوص دست یاری به سمت بخش خصوصی دراز کنیم چراکه تنها با کمک بخش خصوصی است که می توان بر معضل بیکاری استان اردبیل فائق آمد.


وی در بازدید از یک واحد تولید کننده مبلمان خانگی که زمینه اشتغال مستقیم 60 نفر را فراهم کرده است، گفت: چنانچه سرمایه گذار این مجموعه مبادرت به توسعه واحد تولیدی خود کند برای پرداخت تسهیلات لازم با عاملیت بانک رفاه کارگران کمک خواهیم کرد.


خدابخش از یک واحد تولید کننده پروفیل یو.پی.وی.سی ، یک واحد تولیدکننده آب میوه و یک مجتمع تولید کننده ام.دی.اف بازدید کرد و گفت: برای تسهیل در انتقال کارخانه تولید یو.پی.وی.سی به محل جدید و نیز تامین سرمایه در گردش شرکت تولید کننده اب میوه مساعدت خواهد شد.


استاندار اردبیل همچنین در پایان بازدید خود از یک مجتمع چاپی در شهرک صنعتی دیدن کرد و با اشاره به قدمت صنعت چاپ در شهرتاریخی اردبیل که سابقه آن به دوره قاجار برمی گردد، خاطر نشان کرد: تاثیر عمیق صنعت چاپ در زندگی عمومی مردم و به ویژه رونق فعالیت های فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 322674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha