اعتبارات ملی جوابگوی اجرای پروژه های اردبیل نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: اعتبارات ملی جوابگوی اجرای موفق پروژه های فعلی در سطح استان اردبیل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز (16آذر) با بیان اینکه بودجه امسال استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از این بودجه کم 40 الی 30 درصد دچار تورم شده و حدود 30 درصد آن هم در تخصیص حذف می‌شود، اظهار کرد: با این وجود ما نباید به اعتبارات ملی دولت برای اجرای پروژه‌ها و توسعه اردبیل امیدوار باشیم.


وی افزود: راه‌های بسیاری در قانون برای تامین اعتبارات پیش‌بینی شده است و ما باید بتوانیم از منابع غیر‌مالی دولت استفاده کنیم و سرمایه‌گذاران را به سمت پروژه‌های خود دعوت کنیم که این امر موجب رونق استان اردبیل می‌شود.


خدابخش ،خاطرنشان کرد: تنها راه موفقیت و پیشبرد پروژه‌های کلان مقررات‌زدایی است و باید به جای وضع روابط جدید باید چندین ضوابط پیچیده را حذف کنیم تا موجب پیشرفت در کارها شود.

 

رئیس شورای اداری استان اردبیل با تأکید بر اجرای طرح مقررات زدایی برای دولت، تصریح کرد: نباید اجرای مقررات به قیمت سنگ اندازی در روند فعالیت های این دستگاه و به تبع تأخیر در ارائه خدمات به عموم مردم باشد.


وی بر ضرورت اصلاح آیین نامه هایی که روند اجرائیات را طولانی کرده اند، اشاره کرد و خواستار بازنگری دستگاه ها در نحوه به کار گیری قوانین و مقررات درون سازمانی خود شد.


دولت باید به مدیران خویش اعتماد کند


مقام عالی استان اردبیل ابراز داشت: ضابطه لازم است اما نباید دست و پاگیر باشد ودولت باید به مدیران خویش اعتماد کند؛ طرح موارد جزیی در کارگروه های استانی از نظر مدیریتی اتلاف وقت است بخصوص در استانی مانند اردبیل که فصل کاری کوتاه دارد.


وی اضافه کرد: مشکل اصلی استان اردبیل بیکاری است و بخشی از بیکاران ما دانش آموختگان دانشگاه ها هستند که همین افراد بخش عمده مهاجران استان را هم تشکیل می دهند در حالی که با سرمایه این استان پرورش می یابند.

 

استاندار اردبیل یادآور شد: پرداختن به پروژه های کلان و توسعه امور زیربنایی می تواند راه گشای معضل اشتغال و بسیاری از پیامدهای آن باشد.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 320724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha