پوشش بیمه ای شش هزار و 269 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل با اشاره به پوشش بیمه ای 6 هزار و 269 زن سرپرست خانوار گفت: بابت حق بیمه‌ این تعداد بیش از پنج میلیارد و 120 میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، جلیل قدیمی مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل عصر امروز(30 آبان) در جلسه بررسی طرح های سلامت و بهداشت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: بیش از 11 هزار و 260 نفر از سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد در قالب زنان سرپرست و طرح های خودکفایی بیمه هستند.


وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر 11 میلیارد و 689 میلیون ریال حق بیمه‌ تامین اجتماعی برای این دو قشر پرداخت شده است، افزود: از مجموع بیمه شدگان چهار هزار و 991 نفر از مجریان طرح های خودکفایی هستند که بالغ بر شش میلیارد و 568 میلیون ریال حق بیمه برای این مجریان پرداخت شده است.


قدیمی با اشاره به این مطلب که بیمه برای خانوارهای تحت حمایت مزیت بسیاری دارد، تصریح کرد: شش هزار و 269 زن سرپرست خانوار پوشش بیمه ای شده اند که می توان گفت بهره مندی از کاهش هزینه های درمانی و وجود سوابق بیمه‌ی بازنشستگی از جمله مزیت های بیمه تامین اجتماعی برای این قشر می باشد.


مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل یکی از اهداف اصلی نهاد کمیته‌ امداد را توانمندسازی خانواده‌ های تحت پوشش و خودکفایی آنها بیان کرد و گفت: نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) به خاطر آینده نگری برای خانواده های تحت حمایت آنها را از بیمه تامین اجتماعی بهره مند می کند تا آتیه ای مطلوب داشته و خود کفا باشند.


پرداخت بالغ بر 360 میلیون ریال بابت رفع سوء تغذیه‌ کودکان زیر شش سال


این مقام مسئول از پرداخت بالغ بر 360 میلیون ریال بابت رفع سوء تغذیه‌ کودکان زیر شش سال خانواده های تحت حمایت این نهاد در آبان ماه سالجاری خبر داد و افزود: مبلغ پرداختی در قالب سبد غذایی در بین 185 خانواده‌ تحت حمایت که کودکانشان دچار مشکل سوء تغذیه می باشند، توزیع شده است.


قدیمی با اعلام اینکه سرانه‌ هر سبد غذایی را 200 هزار ریال می باشد که شامل تن ماهی، برنج، ماکارونی، نخود، لوبیا، عدس، روغن مایع، خرما، شکر، مرغ و تخم مرغ می باشد، خاطر نشان کرد: امدادگران کمیته‌ امداد به صورت ماهیانه سبدهای غذایی را در بین خانواده های دارای فرزندان مبتلا به سوء تغذیه توزیع می کنند.


مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: کمیته امداد برای رفع نارسایی هایی در این زمینه کارگاه های آموزشی تغذیه‌ی سالم را در بین مددجویان این نهاد برگزار می کند تا این امر بیش از پیش مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 315388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha