فعالیت2هزار خبرنگار در سطح نشریات و مطبوعات در خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان:مدیر کل اداره ارشاد خراسان رضوی از فعالیت 2 هزار خبرنگار فعال در سطح نشریات و مطبوعات در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد 600 نفر در سامانه مربوط به خبرنگاران ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید سعید سرابی، مدیر کل اداره ارشاد خراسان رضوی، عصر روزگذشته(12 آذر) در نشست هم اندیشی مشاور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولین مطبوعات و خبرگزاری خراسان رضوی، خراسان رضوی را پس از تهران قطب رسانه ای در کشور دانست و اظهار داشت:خراسان رضوی در عرصه مطبوعات، رسانه ها و به خصوص رسانه های دیجیتال در کشور به لحاظ کمی و کیفی جایگاه قابل توجهی است.


وی افزود:در حال حاضر 226 نشریه، 12 نمایندگی مطبوعات داخلی و خارجی و 17 سرپرستی از روزنامه های ملی در استان مشغول به فعالیت است که از این لحاظ نیز در کشور جایگاه ویژه ای دارد.


سرابی از فعالیت 2 هزار خبرنگار فعال در سطح نشریات و مطبوعات در سطح استان خبر داد و ابراز کرد: از این تعداد 600 نفر در سامانه مربوط به خبرنگاران ثبت نام کرده و 150 نفر نیز از خدمات بیمه ای بهره مند هستند.


وی با اشاره به اینکه فضای رسانه ای استان در سطوح ارزشی و کیفی پیشتاز در سطح کشور است، بیان کرد: فضای رسانه ای در سطح خراسان رضوی فضایی قانونمدار، مقتدر و ارزشی است.


مدیرکل ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید آنست که با حفظ ارزش ها و آرامش در فضای مطبوعاتی سبب توسعه حوزه مطبوعاتی و رسانه ها در کشور است.


وی اشاره ای به چالش های فرا روی حوزه مطبوعات، گفت: صف های طویلی از مطالبات مطبوعاتی در استان تشکیل شده که در همین راستا پرونده های بسیاری برای دریافت مجوز به تهران ارسال شده است.


سرابی ادامه داد: متاسفانه سرانه مطبوعات و مطالعه مطبوعات در کشور قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیست که برای این مشکل نیز باید چاره ای اندیشید.


وی خبرگزاری ها را مهم ترین عنصر در عرصه مطبوعات دانست و بیان داشت: تاکنون حمایت ها و سیاست ها مختلفی در حوزه مطبوعات به صورت مقطعی و غیرمستمر بوده اما نتوانسته است مشکلات این حوزه را حل نماید.
 

بنابرگزارش شبستان در ادامه صادقی، مدیرمسئول نشریه اقبال، خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی جهت بالا رفتن سطح کیفی نشریات محلی شد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خانه مطبوعات استان جایگاهی برای نشریات محلی مشخص نشده است، گفت: در حال حاضر تنها سه روزنامه خراسان، قدس و همشهری در استان از یارانه های دولتی استفاده می کنند.


صادقی خواستار حمایت دولت از نشریات محلی شد و همچنین درخواست کرد که برخی از آگهی های روزنامه ها به نشریات محلی واگذار شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 319720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha