وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه مطبوعات خراسان رضوی حمایت کند

خبرگزاری شبستان: رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با بیان اینکه خانه مطبوعات خراسان رضوی 700 نفر عضو دارد خواستارحمایت مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه مطبوعات این استان شد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، جلال فیاضی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی و عضو شورای اسلامی شهر مشهد، عصر روزگذشته(12 آذر) در نشست هم اندیشی مشاور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولین مطبوعات و خبرگزاری خراسان رضوی، با اشاره به اینکه خانه مطبوعات خراسان رضوی در حال حاضر 700 نفر عضو دارد، اظهار داشت: خانه مطبوعات خراسان رضوی جزء اولین خانه های مطبوعات تشکیل شده در کشور است.

 

فیاضی اشاره ای به حوزه های آموزشی و رفاهی خانه مطبوعات داشت و تصریح کرد: در سال های گذشته با رسیدن اساسنامه به خانه مطبوعات، این نهاد به سمت دولتی شدن پیش رفته است اما باید کوشید که این نهاد به تشکلات صنفی تبدیل شود.


وی خاطر نشان کرد: دوره اخیر هیئت مدیره خانه هنرمندان استان به اتمام رسیده است و باید تلاش کنیم با همکاری اهالی مطبوعات به خصوص سه روزنامه خراسان، قدس و شهرآرا قطب اصلی این خانه را تشکیل دهند.


رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی تاکید کرد: تا پایان سال جاری دوره جدید انتخابات هیئت مدیره خانه هنرمندان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.


وی خواستار حمایت مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه مطبوعات شد و افزود: کمک های معنوی می تواند در زمینه کمک به تشکل دوره های آموزشی باشد.

 

بنابر گزارش شبستان درادامه حمزه واقعی، مدیر مسئول روزنامه قدس اظهار کرد: معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسایل خرد و کلان را در چشم انداز رسانه ها تصویرسازی و اجرایی کند.
 

مدیر مسئول روزنامه قدس مشکلات ساختاری را از مهم ترین مشکلات عرصه مطبوعات دانست و تصریح کرد: اقتصاد مطبوعات نیز از دیگر مشکلات این حوزه است.

 

واقعی اشاره ای به مسایل رفاهی، حمایتی و حقوقی خبرنگاران داشت و ادامه داد: سال گذشته به دلیل گران شدن وضعیت کاغذ رو به انهدام جریان رسانه ای در کشور بودیم.


وی خواستار آموزش حرفه ای به خبرنگاران شد و افزود: باید فرصتی برای خبرنگاران فراهم شود که بینش و نگاه وسیعی نسبت به مسایل خبری پیدا کنند و این امر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق خواهد شد.


مدیر مسئول روزنامه قدس شمارگان روزنامه ها در کشور را یک میلیون و 200 هزار نسخه  عنوان کرد،بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری حداقل باید 15 هزار شمارگان روزنامه داشته باشیم.


وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود با شرایط کل کشور و به خصوص خراسان رضوی که خبرنگار پرور و رسانه پرور است، این فرصت فراهم شود و شاهد به بار نشستن انتظارات در حوزه مطبوعات باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 319722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha