سومین جشنواره فیلم استانی بسیج «اختران» برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی از برگزاری سومین جشنواره فیلم استانی بسیج با عنوان «اختران» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد کمالی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی ظهر امروز(13آذر)در نشستی خبری پیرامون تشریح برگزاری جشنواره فیلم بسیج با عنوان اختران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:سومین جشنواره فیلم استانی بسیج با عنوان «اختران» در دو بخش ویژه و عمومی برگزاری می شود.


کمالی با اشاره به این مطلب که موضوعات مورد بررسی در بخش ویژه گفت:بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی و دین باوری، ایثار و شهادت در بخش ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.


مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی ادامه داد: بیداری اسلامی و مقاومت ملل؛انتظار،امید و آرمانگرایی،مضامین آیینی و اجتماعی، اصول خانواده، اخلاق وسبک زندگی اسلامی، مهرورزی، حجاب و عفاف، تحقق شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از جمله محورهای مورد بررسی در بخش عمومی است.


وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش هایب داستانی،مستند، انیمیشن، نماهنگ و فیلم نامه نویسی برگزار می شود، اذعان داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره (10دی) است و زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره در مشهد(22و23آذر) برگزار می شود.


وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: شناخت و پرورش استعداد های هنرمندان بسیجی، شناسایی نخبگان هنری، شناسایی هنرمندان در اقشار مختلف جامعه و ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل به جهت پرورش رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش های اسلامی از جمله اهداف برگزاری سومین جشنواره فیلم استانی بسیج «اختران» است.


کمالی افزود: در این جشنواره همه اقشار و علاقمندان به هنرمی توانند در این جشنواره شرکت کنند وهر فرد می تواند سه اثر در بخش های مختلف جشنواره ارسال نماید.


مسئول اجرایی سومین جشنواره فیلم استانی بسیج با بیان اینکه اثرات برتر جشنواره فیلم استانی بسیح به جشنواره ملی فیلم بسیج راه می یابند اشاره کرد و افزود: مرحله کشوری این جشنواره ابتدای سال 93 برگزار می شود.

 

وی اذعان داشت: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، صداو سیمای مرکز خراسان،بنیاد شهید و امور ایثارگزارن استان،حوزه هنری و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می شود.


مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی در ادامه سخنان خود از پیگیری این نهاد به راه اندازی دانشگاه هنر در مشهد خبر داد و گفت: در صورت عدم موافقت با راه اندازی این دانشگاه در مشهد به دنبال تاسیس مرکزآفرینش های هنری بسیج هستیم.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 319843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس طاهري IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    تشکرواينکه آياجشنواره درموقع مقرربرگزارخواهدشد؟