سومین جشنواره فیلم بسیج "اختران" در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: سومین جشنواره فیلم بسیج "اختران" (7 و 8 اسفند) در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد کمالی ظهر امروز (3 اسفند) در نشست خبری  پیرامون برگزاری سومین جشنواره فیلم بسیج "اختران"در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین جشنواره فیلم بسیج "اختران" در روزهای  7 و 8 اسفند در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود.


وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان تاکنون جشنواره‌های شعر، عکس و موسیقی را در سال جاری اجرا کرده است و جشنواره فیلم بسیج را نیز در پنج بخش داستانی، مستند، انیمیشن، نماهنگ و فیلم‌نامه‌نویسی برگزار خواهد کرد.

 

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش فیلمنامه برای اولین بار در این دوره از جشنواره برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محورهای موضوعی این جشنواره بخش ویژه شامل بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال آزادگی، استکبارستیزی و دین‌باوری و ایثار و شهادت است.

 

سرهنگ کمالی تصریح کرد: بخش عمومی این جشنواره با محورهای بیداری اسلامی و مقاومت ملل انتظار، امید، آرمان‌گرایی، مضامین آئینی، اجتماعی، اصول خانواده، اخلاق و سبک زندگی اسلامی، مهرورزی و تحقق شعار سال یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اجرا می شود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی با بیان اینکه فعالیت بسیجیان سبب جلوگیری از فرهنگ‌های بیگانه و فرهنگ منحط غربی می‌شود، گفت: سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی برای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان و نخبگان برای ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین شرکت کنندگان اقدام به برگزاری سومین جشنواره فیلم بسیج اختران کرده است.

 

وی با بیان اینکه داوری مقدماتی و نهایی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره باعث رشد و ارتقای سطح هنرمندان استان خراسان رضوی شود.

 

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در خصوص برگزیدگان جشنواره "اختران" گفت: برگزیدگان مرحله استانی این جشنواره پس از معرفی راهی جشنواره کشوری فیلم اختران می شود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به مقررات جشنواره خاطرنشان کرد: بیشترین زمان فیلم‌های داستانی و انیمیشن 30 دقیقه، مستند 40 دقیقه و نماهنگ 7 دقیقه است و همچنین فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره از سال 1390 به بعد است.


وی با بیان اینکه حضور گسترده، پرشور و فعال بسیجیان در عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور، سبب می‌شود تا با ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل، بسترهای مناسب برای رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ملی ایجاد شود، افزود: هدف از برگزاری این جشنوراه شناسایی هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری است و همه جوانان و هنرمندان می‌توانند با توجه به فراخوان جشنواره آثار خود را ارسال کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 345806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha