برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در همدان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی در قالب سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان همدان در حال انجام است، افزود: مرحله استانی این مسابقات از هجدهم آذر ماه در طی چهار روز در دو نوبت صبح و عصر در محل سالن آمفی تئاتر کانون مهدیه همدان برگزار می شود.

 

وی تعداد افراد راه یافته به مرحله استانی را 208 نفر عنوان کرد و افزود: از این مجموع تعداد 91 نفر را خواهران و 117 نفر را برادران تشکیل می دهند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قبادی با بیان اینکه مسابقات در رشته های حفظ 10 جزء ،20 جزء، کل قرآن، قرائت و ترتیل برگزار می شود، اظهار داشت: به دلیل آمادگی افراد رقابت سختی میان شرکت کنندگان وجود خواهد داشت.

 

وی همچنین ابراز داشت: افراد راه یافته به مرحله استانی از بین 39 هزار نفر شرکت کننده در مسابقات مراحل مقدماتی و شهرستانی که در مهر و آبان در سطح شهرستان های استان برگزار شده موفق به حضور در مرحله استانی شده اند.

 

به گزارش روابط عمومی اداه کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: داوری این مسابقات را 8 داور بین المللی و ملی بر عهده دارند که 2 نفر ناظر کشوری بر این مهم نظارت خواهند داشت.

 

حجت الاسلام قبادی خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مسابقات به مسابقات کشوری و سپس به مسابقات بین المللی راه پیدا خواهند می کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 319903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha