معرفی 59 تولید‌کننده مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به تعزیرات حکومتی

خبرگزاری شبستان: مدیر‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از معرفی 59 واحد تولید‌کننده مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر‌کل استاندارد استان اردبیل، امروز(13آذر) اظهار داشت: در راستای بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی در سطح استان اردبیل در بخش مصالح ساختمانی تعداد 42 واحد تولیدی شن و ماسه که فاقد پروانه استاندارد بودند شناسایی و به مراجع ذی ربط قضایی معرفی شدند.


وی اضافه کرد: تعداد 13 واحد تولیدی بلوک‌های پلی استایرن و چهار واحد تولیدکننده بتن آماده غیر‌استاندارد نیز شناسایی و از تولید آنها جلوگیری شد.


مدیر‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه در ادامه بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی در استان اردبیل، تعداد 59 مورد واحد تولیدی مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: با تمامی 59 واحد تولیدی متخلف که مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد تولید می‌کردند برخورد قانونی صورت گرفت.


علایی ادامه داد: برابر مصوبه هیئت وزیران در مورد آیین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی، وظایفی را بر عهده سازمان و ارگان‌ها محول شده که مرجع کنترل کیفی فرآورده‌های ساختمانی را اداره کل استاندارد استان‌ها و در صورت عدم دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از سوی واحدهای تولیدکننده جهت لغو پروانه بهره‌برداری را سازمان صنعت، معدن و تجارت عهده‌دار باشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، وی تصریح کرد: برابر ماده 8 آیین‌نامه، سازمان نظام مهندسی موظف به کنترل‌های لازم برای تضمین استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در پروژه‌ها و برای حصول اطمینان از علامت استاندارد فرآورده‌های ساختمانی و اعتبار پروانه استاندارد از اداره کل استاندارد استان اردبیل استعلام کند.


علایی در پایان سخنان خود از تمام هم استانی‌ها خواست از مصرف کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد خودداری کرده و در صورت مشاهده هر‌گونه کالای بدون علامت استاندارد از طریق شماره تلفن گویای 1517 مراتب را به اداره کل استاندار استان اردبیل اطلاع دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 320028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha