سومین سوگواره ملی شبیه خوانی نغمه های عاشورایی خوانسار برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر انجمن تعزیه خوانسار از برگزاری سومین سوگواره ملی شبیه خوانی نغمه های عاشورایی دراین شهرستان خبر داد.<BR>

علی یحیایی، مدیر انجمن تعزیه خوانسار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: سومین سوگواره عاشورایی به مدت ده شب از "19 لغایت 29 آذر" با دعوت از سه استان تعزیه خیز کشور و هچنین گروه هایی از استان اصفهان در حسینیه روستای کهرت خوانسار برگزار می شود.
 

دبیر سومین سوگواره ملی شبیه خوانی نغمه های عاشورایی خوانسار ادامه داد: این سوگواره با هدف حفظ و اشاعه فرهنگ عاشورایی و ترغیب نسل جوان با این هنر مقدس برگزار می شود.
 

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این سوگواره "29 آذر" مصادف با "17 صفر" برگزار می شود، تصریح کرد: در این آیین به گروه های شرکت کننده لوح تقدیر و تندیس سوگواره اهدا می شود.
 

یحیایی گفت: در این ده شب گروه های انجمن خوانسار، گروه کهرت، استان مرکزی، استان قزوین، انجمن خوانسار، شهرستان فلاورجان، استان اصفهان، شهرستان اصفهان، شهرستان برخوار و شهرستان تفرش، تعزیه های شهادت وهب، شهادت جناب حر، جنگ بدر، شهادت حرت مسلم(ع)، شهادت طفلان مسلم(ع)، شهادت حضرت علی اکبر(ع)،شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، شهادت فاطمه زهرا(س)، شهادت امام حسین(ع) و شهادت حمزه(ع) را اجرا می کنند.
 

مدیر انجمن تعزیه خوانسار افزود:ابزار هنر در قالب تناتر و نمایش دینی بهترین ابزار تاثیرگذار و سازنده است و در بین انواع الگوها و مدل هایی که ایرانیان برای تعزیت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا(ع)و حضرات معصومین (ع)دارند تعزیه و شبیه خوانی یکی از الگوهای بارز، برجسته، نمادین و ارزشمند است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 320106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha