دانشجویان روح بیدار جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: جانشین سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه دانشجویان روح بیدارجامعه هستند،گفت: بالندگی و رشد یک جامعه به نسل جوان وبیدار جامعه بر می گردد و در کشور ما دانشجویان از این شاخصه برخوردارند.

دکتر حسین کریمی اول، جانشین سپاه نینوا استان گلستان، صبح امروز (14 آذر) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در آذر سال 1332 نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران می آید در حالی که چند ماه پیش از این، همین دولت آمریکا دولت مردمی را در 28 مرداد با کودتا ساقط کرد و مردم ایران و جوانان بیدار از دولت آمریکا خشمگین بودند.


وی افزود: دانشجویان و جوانان پرشور در آن زمان تصمیم گرفتند تا در مقابل این ظلم هایی که آمریکا در قبال ایران انجام داد در مقابل نیکسون اعتراض کنند که این باعث می شود چند تن از دانشجویان شهید شوند و هر ساله 16 آذر بنام روز دانشجو نامگذاری شده است.


کریمی با اشاره به شاخصه های دانشجو، تصریح کرد: بیداری، بصیرت انقلابی، روحیه استکبار ستیزی، درس خواندن، درک صحیح از شرایط روز و بینش عمیق نسبت به مسائل، داشتن حس انسان دوستی، شور و هیجان جوانی، صراحت و شجاعت از خصوصیاتی است که در جوانان و دانشجویان دیده می شود.


جانشین سپاه نینوا استان گلستان خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری همواره به دانشجو و دانشگاه نگاه مثبتی داشته و داشتن روح آزادیخواهی و عدالت طلبی را در این قشر یک مطلب مهم قلمداد می کردند.


کریمی با اعلام اینکه دانشجویان روح بیدار و دست توانای اداره مملکت هستند، گفت: باید در دانشگاه های ما انسان سازی و کادرسازی برای اداره آینده انقلاب اسلامی صورت بگیرد چرا که آینده انقلاب در دستان همین جوانان است و با روحیه دیانت و ایمانی که در نخبگانمان سراغ داریم آینده خوبی در انتظار جمهوری اسلامی خواهد بود.


وی در پایان این روز را به دانشجویان و اساتید دانشگاه و همه قشرهای مرتبط با دانشجو تبریک و تهنیت گفت و تاکید کرد: دانشگاه اگر پیرو مکتب اسلام و فرامین مقام معظم رهبری باشد استکبار جهانی را ناکام و مایوس خواهد کرد.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 320141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha