اخبار کوتاه از دانشگاه تفرش به مناسبت روز دانشجو

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه تفرش گفت:16 آذر نماد استعمار ستیزی ،استکبار ستیزی و آرمان خواهی دانشجویان ایران است.

احمد رضا ربانی، رییس دانشگاه تفرش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک به مناسبت روز دانشجو گفت: 16 آذر، حرکتی تاریخی و پرافتخار در جنبش دانشجویی کشور محسوب می شود که پس از انقلاب اسلامی با اتکا به فعالیت های حق طلبانه وشجاعانه خود در مبارزه با رژیم شاهنشاهی، حضور در هشت سال دفاع مقدس و محور بودن در توسعه علمی، در تحولات و رویدادهای سیاسی کشور نقش آفرینی کرده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه ها باید روحیه شجاعت و حق طلبی دانشجویان را حفظ کنند، ادامه داد: در این راستا مسئولان باید بسترهای استفاده از ظرفیت ها و توان های فکری دانشجویان در حل مسائل دانشگاه ها را فراهم کنند که بدین منظور شورای تعامل دانشجویان در دانشگاه تفرش ایجاد شده است.

 

رییس دانشگاه تفرش تلاش علمی، خود باوری، آرمانگرایی، قانونگرایی، رعایت ارزش های دینی در دانشگاه، تهذیب نفس و ارتقاء معنویت دینی را از معیارهای دانشجوی موفق عنوان کرد.


***

9 مقاله استادان دانشگاه تفرش در طول سال های 2007 و 2013 در لیست مقالات برتر داغ Elsevier قرار گرفت.


از این تعداد، 8 مقاله متعلق به مهندس مرتضی صابری عضو هیأت علمی گروه صنایع و یک مقاله متعلق به دکتر ابراهیم شریفی عضو هیأت علمی گروه مکانیک است.

***
بیانیه دانشگاه تفرش به مناسبت 16 آذر

16آذر32 یادآور شهادت دانشجویان شهید احمد قندچی، شهید مصطفی بزرگ نیا و شهید مهدی شریعت رضوی است که در اذهان نخبگان و دانشجویان مسلمان این مرز و بوم همواره نماد عدالت خواهی و آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در مبارزه با استکبار و استعمار جهانی و تبلور باورها و ارزش‌های اسلامی دانشجویانی بودند که عزت نفس و آزادگی را به نسل‌های بعد از خود آموختند.

 

و اینک این روز نقطه آغازین جنبشی است که از قلب آن چمران ها، علم‌الهدی ‌ها، باکری ‌ها و ... برخواستند و هیمنه پوشالین امپراطوری استکبار جهانی را در هم شکستند.

 

اکنون دانشگاه و جنبش دانشجویی مسلمان در حالی شصتمین سال پس از شهادت آن سه دانشجو را پشت سر می ‌گذارد که کوله ‌باری از تجربه های تلخ و شیرین را با خود به همراه دارد وبا شناخت عمیق از سیاست‌های استعماری غرب و درک صحیح از شرایط دنیای امروز توانسته است در سایه سار نظام جمهوری اسلامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب و قله‌های رفیع علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کند.

 

ما دانشگاهیان دانشگاه تفرش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 16 آذر 1332 اعلام می داریم که با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و جنبش نرم افزاری در سنگر دانش خواهیم ماند و همواره از تلاش و کوشش جهت رسیدن به رشد علمی و فن آوری باز نخواهیم ایستاد و با جهاد علمی ضمن مبارزه با استکبار جهانی در راه پیشبرد اهداف دوستان و اساتید شهیدمان مشت محمکی بر دهان یاوه گوی شرق و غرب خواهیم کوبید.
 

پایان پیام/

کد خبر 320162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha