مسجد محوری کاهش مشکلات فرهنگی را در بر دارد

خبرگزاری شبستان: معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید مسجد محوری در جامعه رشد پیدا کند و همه مسائل بر اساس مسجد و رویکرد مسجدباوری باشد تا مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی امروز(14 آذر) در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم گفت: موضوع زکات امر بسیار مهمی است که باید بر روی آن پرداخته شود و تبیین شود.
 

وی افزود: افراد بسیاری هستند همه مال و اموال خود را در خدمت اسلام قرار می‌دهند که باید با آنها صحبت شده و تشویق شوند.
 

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع مدرسه سازی گفت: در قم مدارسی بود که چهار نوبت فعالیت می‌کردند که با حضور خیرین مدارس بسیاری ساخته شد.
 

حجت‌الاسلام آشتیانی با اشاره به موضوع ساخت مساجد گفت: با وجود ساخت مساجد بسیار در کشور، باز هم نیاز به ساخت مسجد داریم.
 

وی افزود: باید مسجد محوری در جامعه رشد پیدا کند و همه مسائل بر اساس مسجد و رویکرد مسجدباوری باشد تا مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برطرف شود.
 

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت پردیسان گفت: این شهرک در آینده 430 هزار نفر جمعیت خواهد داشت که جمعیت عظیمی است و باید از نظر فرهنگی رشد پیدا کند و احداث مدارس هم وجود داشته باشد.
 

حجت‌الاسلام آشتیانی افزود: در این بمباران تبلیغاتی دشمنان باید بکوشیم تا مقابله داشته باشیم و ائمه جماعات در این خصوص نقش موثری دارند.
 

وی تصریح کرد: 6 هزار شبکه ماهواره‌ای داریم که همه آنها بر علیه اسلام و دین فعالیت می‌کنند و از نظر فرهنگی بسیار خطرناک است.
 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس سازمان صدا و سیما در مجلس گفت: ایشان گزارشی از روند فعالیت شبکه‌های ضد انقلاب دادند که بسیار تکان دهنده بود و باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی در رفع این مشکلات کوشید.
پایان پیام/

کد خبر 320160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha