آرمان‌های شهدا مبنی بر آموزه‌های دینی/ خدمت به خانواده شهدا عبادت است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران گفت:امروزباید برای مقابله باهجمه فرهنگی دشمنان براعتقادات جوانان آرمان‌های شهدا وامام شهیدان راکه مبنی برآموزه‌های دینی و قرآن است رابرای نسل جوان بازگوکنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(14آذر) در آستانه برگزاری اجلاسیه سرداران و ده هزار و 400 شهید مازندران در دی ماه جاری در دیدار با خانواده شهید حجت الاسلام عسگری کلانتری گفت: خانواده معظم شهدا نقش مهمی در اشاعه فرهنگ ایثار در جامعه دارند.


وی با بیان اینکه ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار در جامعه مهم ترین راه مقابله با دسیسه های فرهنگی و هجمه های دشمنان است، افزود: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نقش اثرگذاری در تحقق این مهم دارند.


حجت الاسلام ابراهیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وتجلیل از رشادت های جانانه آنها در طول هشت سال دفاع مقدس، خدمت به خانواده شهدا را عبادت دانست و گفت: اقتدار، عزت، افتخار و سربلندی امروز ایرانی اسلامی در مجامع بین المللی مدیون دلاورمردی‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا است.


وی با بیان اینکه آرمان‌های شهدا و امام شهیدان مبنی آموزه‌های دینی، معنویت، قرآن و احکام الهی است، افزود: امروز باید برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان برای کم رنگ کردن اعتقادات جوانان آرمان های شهدا را برای نسل جوان بازگو نمایییم.


حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به برگزاری یادواره 138 شهید هنرمند و تبلیغات دفاع مقدس مازندران در 20آذرماه در حسینیه عاشقان کربلا شهرستان ساری اذعان داشت: برگزاری این یادواره ها را گامی موثر جهت شناساندن شهیدان عرصه هنر به جامعه دانست که باید به آثار هنرمندان شهید نگاه ویژه ای داشت.


وی همچنین از برپایی نمایشگاه آثار هنرمندانی که در قید حیات هستند را یکی دیگر از برنامه های جنبی یادواره 138 شهید هنرمند و تبلیغات دفاع مقدس مازندران 20دی ماه در ساری خبر داد.


ناصر علینژاد، مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این دیدار قطعه شعری از سروده های شهید حجت الاسلام عسگری کلانتری را قرائت نموده است.


این گزارش می افزاید: حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سینا دلشادی رئیس حوزه هنری مازندران، سعید مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران، سرهنگ هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه کربلا مازندران ، کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سپاه کربلا مازندران در این دیدار حضور یافتند.


گفتنی است؛ طلبه هنرمند شهید عسگری کلانتری متولد 1341 بوده و در سال 1361 پس از اخذ مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه مرحوم آیت الله مرعشی در قم رفت و سرانجام بعد از 4سال تحصیل در حوزه و فعالیت در رشته های نویسندگی و خوشنویسی، بهمن ماه 1365 به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در منطقه شلمچه عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 320220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha