طرح امداد و نجات جاده ای در اردبیل اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اجرای طرح امداد و نجات جاده ای در اردبیل خبر داد.

بهرام غیبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در جریان بازدید از جاده های مواصلاتی استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: در حال حاضر 19 اکیپ ثابت، سیار و موقت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مسافران و میهمانان هستند.


وی افزود: تمامی پایگاه های جاده ای هلال احمر استان به آمبولانس های پیشرفته مجهز شده اند .


غیبی خاطر نشان کرد به علت وضعیت آب و هوایی استان و بازرسی هایی که در شب گذشته رخ داده تمامی پایگاه های ما فعال بوده و به فعالیت خود ادامه می دهند.


وی با بیان اینکه تا کنون در سطح جاده های مواصلاتی استان اردبیل 19 پایگاه ثابت، سیار و موقت طراحی کرده ایم، عنوان کرد: همکاران ما با حدود 19 آمبولانس، 80 ست نجات در این پایگاه ها فعالیت می کنند.


این مقام مسئول در استان اردبیل ادامه داد: ما در اجرای طرح امداد و نجات جاده ای استان اردبیل حدود 350 نفر امدادگر جوان و داوطلب فعال مجموعه همکاران هلال احمر را بکارگیری کرده ایم که دوره بازآموزی طرح یک آنها انجام شده و باز آموزی 2 تا بیست آذر ماه انجام می شود.


وی تصریح کرد: در راستای برگزاری این دوره از طرح ها سعی شده است که افراد شرکت کننده با آشنایی های کافی نسبت به ابزار روز و تکنولوژی های جدید بتوانند پس از گذراندن این طرح ها برمسافرین عزیز و هم استانی هایی که در محورهای مواصلاتی و جاده های ما تردد می کنند، ارائه خدمات بدهند.

 

 2 پایگاه ثابت، سیار و موقت به مجموع پایگاه های مواصلاتی استان اضافه شده است


غیبی اظهار داشت: به حد کافی در این پایگاه اقلام زیستی و خوراکی به پاشده به طوری که با فرمانداری ها، بخشداری ها، و دهیاری های سطح استان هماهنگی لازم انجام گرفته و محل های نزدیک به این محورهای مواصلاتی پیش بینی شده که در صورت نیاز میهمانان جاده ای در آنجا اسکان داشته باشند.


وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته 2 پایگاه ثابت، سیار و موقت به مجموع پایگاه های مواصلاتی استان و همچنین 5 پایگاه جاده ای دارای ساختمان هم اضافه شده است.


به گفته غیبی، پایگاه اردبیل – سرچم ، اردبیل- مغان، پایگاه جعفرآباد، پایگاه منطقه خروسلو و پایگاه مشگین شهر عناوین 5 پایگاه جاده ای استان هستند که نسبت به سال گذشته مجهزتر شده اند و همکاران ما جهت ارائه خدمت در این پایگاه ها مستقر شده و خواهند شد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد: طرح امدادو نجات جاده ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل از 20 آذر ماه شروع شده و تا 20 اسفند ماه سال 92 ادامه پیدا خواهد کرد و از 20 اسفند ماه به بعد با اجرای طرح راهنمای مسافرین و امداد و نجات نوروزی استان در خدمت شهروندان و مسافرین گرامی خواهیم بود.


پایان پیام./
 

کد خبر 320246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha