اجرای بیش از 200 مانور عملیاتی توسط ستاد مدیریت بحران استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از اجرای بیش از 200 مانور عملیاتی توسط ستاد مدیریت بحران استان اردبیل با هدف آمادگی نیروها و مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علی اسلامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل، صبح امروز( 10 آذر) در پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در هنرستان جهان دانش اردبیل، اظهار داشت: ایران اسلامی در منطقه ای واقع شده است که حدود 90 درصد مساکن آن در کمربندی زلزله واقع شده است.


وی با بیان اینکه این مهم ضرورت آمادگی مردم و نیروهای امدادی در مقابله با این رویداد طبیعی را دو چندان می کند، افزود: ارتقای سطح ایمنی جامعه و ارتقای سطح آگاهی های جامعه در بعد مدیریت بحران اهداف برگزاری مانورهای مختلف است و ما امروز در این مانور آموزش پناه گیری صحیح و خروج اضطراری در تمامی مدارس استان را تمرین می کنیم.


اسلامی، آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی را یادآور شد و بیان داشت: اولیای دانش آموزان برای انتخاب مدیران و دبیران مدرسه دانش آموز خود حساسیت بیشتری به خرج می دهند و این درحالی است که در انتخاب ساختمان مدرسه مقاوم برای زندگی دانش آموز خود اهمیتی قائل نیستند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از دانش آموزان خواست تا در کلاس های آموزشی و تخصصی امداد و نجات که با شعار "هر خانواده یک امدادگر" یا "هر ایرانی یک امدادگر" شرکت کرده و سطح آگاهی و آمادگی خود را ارتقا دهند.


از ابتدای سالجاری تاکنون 58 مورد زلزله در استان اردبیل رخ داده است


اسلامی با اعلام این خبر که از ابتدای سال جاری تاکنون 58 مورد زلزله در استان اردبیل رخ داده است، تصریح کرد: آخرین زلزله ای که در استان اردبیل به ثبت رسیده است 27 آبان ماه در شهرستان نیر به قدرت 4 ریشتر بوده است.


این مقام مسئول، ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم سازی و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله را یاداور شد و گفت: 213 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در استان اردبیل وجود دارد که می توان گفت بهترین فرصت برای ارائه آموزش های مدریت بحران و پیشگیری از حوادث است چراکه ما تنها با ارتقای آگاهی های خود در مورد بلایای طبیعی است که می توانیم با آنها مقابله کرده و نقاط تهدید آن را به فرصت تبدیل کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 318711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha