عدم آشنایی با نحوه برقراری ارتباط با همسر موجب طلاق عاطفی می شود

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس مذهبی و خانواده با تاکید بر اینکه متاسفانه طلاق عاطفی در بسیاری ازخانواده ها وجود دارد، گفت:عدم آشنایی با نحوه برقراری ارتباط با همسر موجب طلاق عاطفی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حسن روحبخش، کارشناس مذهبی و خانواده صبح امروز(16آذر) در کانون فرهنگی هنری الغدیر مشهد با اشاره به این مطلب که طلاق 2 نوع دارد یک طلاق، طلاق رسمی که دارای آمار و ثبت در استاد رسمی کشور است و دیگری طلاق عاطفی است، اظهار کرد: متاسفانه 60 درصد طلاق هایی که ثبت استاد رسمی کشور می شود در 5 سال ابتدایی زندگی مشترک صورت می گیرد.


وی در توضیح طلاق عاطفی اذعان داشت: طلاق عاطفی به طلاقی گفته می شود که زن و مرد روابط عاطفی مناسبی با یکدیگر ندارند.


حجت الاسلام روحبخش با تاکید بر اینکه متاسفانه طلاق عاطفی در بسیاری ازخانواده ها وجود دارد، گفت:عدم آشنایی با نحوه برقراری ارتباط با همسر موجب طلاق عاطفی می شود.


این کارشناس خانواده با اشاره به این مطلب که اختلاف میان زن و مرد طبیعی است، خاطر نشان کرد: اختلاف میان زن و مرد نباید بصورتی باشد که به بنای ازدواج و زندگی آسیب و ضربه وارد شود.


وی با اشاره به این مطلب که روابط خانوادگی و جایگاه خانواده همواره مورد تاکید دین اسلام است، خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام همواره بر رابطه خوب همسران با یکدیگر تاکید می کند.


وی با اشاره به این مطلب که عمل، فرزند و سنت صالح از جمله اعمال مورد پسند خداوند متعال است، اذعان داشت: عمل و سنت صالح ممکن است بنا به شرایط از بین برود اما اولاد صالح یک نسل است بنابراین تربیت صحیح فرزند موجب پرورش یک نسل می شود.


این کارشناس مسائل خانواده در تبیین تربیت فرزند با بیان اینکه 60 درصد تربیت فرزند تا قبل از 4سالگی است، گفت: نخستین گام برای تربیت فرزند صالح همسرداری است.


وی اذعان داشت: تربیت فرزند صالح بویژه تربیت فرزند دختر در استحکام بنیان خانواده نقش بسزایی دارد چرا که فرزند دختر درآینده نقش مادری را بر عهده دارد.


حجت الاسلام روحبخش تصریح کرد: برای تربیت فرزند صالح تنها وجود پدری عاقل و دین دار کافی نیست بلکه وجود مادری با تدبیر و دین دار برای تربیت فرزند صالح لازم و ضروری است.
 

پایان پیام/

کد خبر 320541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha