تفکر شیعه با حضور در مسجد به نسل جوان منتقل می شود

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضور در مسجد بهترین راهکارحفظ جایگاه ارزش های الهی است، گفت: تفکر شیعه با حضور در مساجد به نسل جوان منتقل می شود.

حجت‌الاسلام سید حسن مومنی، کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امروز هدف اصلی دشمنان دین تضعیف تفکر شیعه در جهان است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: مسجد گنج گران بهایی است که در حوزه های مختلف نقش بسزایی را ایفا می کند و امروز حفظ و نگهداری این گنج گران را امام و شهدا بر دوش ما نهاده اند و ما باید برای حفظ آن اقدامات مناسبی را انجام بدهیم.


وی افزود: اولین کسانی که باید در برابر اقدامات و برنامه های شوم دشمن در برابر شیعه و اسلام مقابله کند نیروهای مسجدی، بسیجی و فرهنگی هستند که باید با بصیرت در برابر هجمه های دشمن مقاومت و نقشه های دشمن را در عرصه های مختلف نقش بر آب سازند.


حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه مساجد باید پایگاه های بسیج باشد، گفت: امروز به شدت نیازمند حضور آگاهانه، فعال و تاثیر گذار بسیج و مسجد هستیم که کوچکترین زمزمه جدایی بسیج از مسجد نباید انجام بگیرد.


 سخنران حرم رضوی تصریح کرد: ائمه جماعات رابطی مطمئن بین خلق و خالق هستند و دل‌های مردم را روشن می‌کنند تا از سنگر نماز و محراب، انس بهتری با خدا برقرار کنند.


وی افزود: جایگاه رفیع ما در جهان به برکت وجود امام راحل، خون شهدا مقاومت بسیج مردمی است و ما توانسته ایم جایگاه شیعه و مسجد را ترویج بدهیم که تا کنون در طول تاریخ بی نظیر بوده است.
 

وی با بیان اینکه حضور در مسجد بهترین راهکارحفظ جایگاه ارزش های الهی است، گفت: تفکر شیعه با حضور در مساجد به نسل جوان منتقل می شود.


حجت الاسلام مومنی ادامه داد: حضور مردم در مسجد اولین و مهمترین حق مسجد بر مردم و عمران مسجد از مهمترین معیارهای ایمان به خداست.


وی با بیان اینکه مساجد باید جای امن عبادت باشد اظهار کرد: خداوند مساجد را به جای امن تعبیر کرده است، امنیت فکری، مالی و جانی و کسانی که متولی مدیریت مساجد هستند باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند و نباید اختلافاتی که بین مسئولین مسجد وجود دارد بین مردم کشیده شود.


وی با اشاره به جایگاه پررنگ مسجد در سیره اولیای الهی گفت: باید به مقوله مسجد بیشتر توجه شود تا مردم از طریق رسانه بیشتر با اهمیت جایگاه مساجد آشنا شوند و امروز وظیفه امام جماعت یک مسئولیت فوق العاده مهم است و نباید به امام جماعت به عنوان پیش نماز مسجد نگاه کرد.


حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه امام جماعت نباید فقط به اقامه نماز اکتفا کند گفت: یکی از کارهایی که امامان جماعت باید جزء برنامه های خود قرار دهند ارتباط بیشتر با مردم در مسجد و رسیدگی به مشکلات، سخنان و درد دل نمازگران که این خود سنت پیامبر(ص) است که بعد از نماز روبروی مردم جلوس می فرمودند تا به سخن و درد و دل مردم گوش فرا دهند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 320644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha