ولایت فقیه سنگ ‌‏بناى نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری شبستان: روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی گچساران، ولایت فقیه را سنگ ‌‏بناى نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: بر هر فرد مسلمان و انقلابى لازم است این اصل اساسى را بشناسد و سپس بر مدار آن حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت ‌الاسلام حمید نوبخت، از روحانیون مستقر اداره تبلیغات اسلامی گچساران، امروز(16آذر) در نشست «گفتمان ولایت و امامت» به شبهه ای در موضوع امامت اشاره و اظهار داشت: این فکر و عقیده ناشی از عدم درک صحیح مسئله نبوت و امامت است.
 

 

حجت الاسلام نوبخت گفت: پیروان این شبهه تصور می کنند که مسئله نبوت و امامت هم مثل مسئله ملوک الطوایفی است که وقتی رئیس طائفه ای از دنیا رفت عده ای جمع بشوند رئیس جدید انتخاب کنند.


وی افزود: باید در مسئله نبوت و امامت که رهبری انسانهاست دقت شود که فوق احساس و درک بشر است؛ همان طور که بشر هم فوق دیگر مخلوقات است.


این روحانی تبلیغی با اشاره به این روایت از امام باقر(ع) که مى فرماید: اسـلام بر نماز، زکات، حج، روزه و ولایت. امـامـت و ولایـت در اسـلام پایه گذارى شده است اشاره کرد و ابراز داشت: بـا تـوجه به روایات فوق، ولایت و امامت را نمى توان باور یا حکمى جداگانه از احکام دینى دانـست؛ بلکه باید گفت تمامى دین به منزله جسم و ولایت روح آن است.


وی یاد آور شد: دین بى ولایت دین نیست و انـسـان بـى ولایـت را نـمـى تـوان مـسـلمـان واقـعـى دانـسـت.


حجت الاسلام نوبخت، ولایت فقیه را سنگ ‌‏بناى نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: بر هر فرد مسلمان و انقلابى لازم است این اصل اساسى را خوب بشناسد و سپس بر مدار آن حرکت کند.


وی، تبعیت از ولایت مطلقه فقه را عامل سعادت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار ایران اسلامی در بیش از سه دهه گذشته مرهون نقش آفرینی های ولایت و رهبری است.


روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها با ولایت فقیه مشروعیت پیدا خواهد کرد، بیان داشت: ولایت فقیه یک رکن وابسته و اصیل انقلاب اسلامی است که به هیچ عنوان از هم جدا نیستند.


وی با اشاره به اینکه اصول و فروع دین بدون ولایت پذیرفته نیست، گفت: ولایت فقیه و رهبری به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های نظام اسلامی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 320710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha