شهدای دانشجوی سال 1332، پیشاهنگ شهدای راه انقلاب هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه جیرفت، شهدای دانشجوی سال 1332 را پیشاهنگ شهدای انقلاب دانست و گفت: حادثه آن سال باید بازخونی و به عنوان چراغ راهی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، قبل از ظهر امروز(16 آذر) در آئین روز دانشجو و در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، شهدای دانشجوی سال1332 را، پیشاهنگ شهدای راه انقلاب اسلامی ایران دانست.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن واقعه اظهار داشت: حادثه آن سال و ماجراهای آن باید بازخوانی شود و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

 

عسکری به نقش تأثیرگذار دانشگاه ها و جنبش های دانشجویی در جریان انقلاب پرداخت و گفت: اوج این جنبش ها در سال 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شکل گرفت که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم، نام نهاد.


نماینده ولی فقیه در جیرفت با اشاره به رسوایی های اخیر آمریکا در شنود مکالمات سران کشورها گفت: ایران 30 سال زودتر از سایر ملل به این حرکات آمریکا پی برد و همین نشان از جلوتر بودن بلوغ سیاسی این ملت دارد.


وی از دانشجویان خواست با تحلیل درست مسائل مختلف و موضع گیری های صحیح و اثرگذار، همچنان پیشگام باشند.


عسکری واقعه 16 آذر سال 32 را چراغ راهی برای جامعه دانشگاهی ایران و مراکز بیداری و علم آموزی دانست.
 

امام جمعه جیرفت از دانشجویان خواست با حفظ روحیه عدالت طلبی و آزادی خواهی خود، مراقب باشند که جریان های سیاسی از آنها سوء استفاده نکنند.
 

آئین گرامیداشت روز دانشجو با تقدیر از دانشجویان برتر در زمینه های مختلف همراه بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 320734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha