برگزاری نخستین سوگواره تعزیه در شازند

خبرگزاری شبستان:‌ سوگواره تعزیه به مناسبت ماه صفر و بزرگداشت یاد و خاطره پدر نسخ تعزیه ایران در شهرستان شازند در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، ‌اولین سوگواره تعزیه شهرستان از شانزدهم تا بیستم آذرماه به  همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند در حسینیه مسجد جامع شازند و ورزشگاه امام خمینی(ره) روستای قدمگاه برگزار می شود.


براساس این گزارش،‌ این سوگواره به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر وبزرگداشت یاد وخاطره پدر نسخ تعزیه ایران واز مفاخر شهرستان "شیخ میرزا محمد روحانی ملقب به میر انجم قدمگاهی" و به داوری مهدی دریایی با حضور 10 گروه تعزیه به مدت چهار روز برگزار می شود.


تعزیه های "حضرت قاسم" کاری از هیئت قمر بنی هاشم، تعزیه "حر" کاری از هیئت کلاوه و تعزیه "حضرت مسلم" کاری از هیئت روستای غینر و تعزیه های "دو طفلان مسلم" کاری از هیئت اکبرآباد، تعزیه"حضرت زهرا(س)" کاری از هیئت ازنا، تعزیه "شاهچراغ" کاری از هیئت عباس آباد در شهرستان شازند و تعزیه های "علی اکبر(ع)" کاری از هیئت امام سجاد شازند، تعزیه های "حضرت عباس(س) و "وفات زینب(س)" کاری از هیئت باغ برآفتاب و تعزیه "عاشورا" کاری از هیئت روستای قدمگاه در ساعات 13:20 در ورزشگاه امام خمینی(ره) قدمگاه برگزار می شود.


لازم به ذکر است، در پایان سوگواره به کلیه گروه های شرکت کننده لوح تقدیر وجایزه اهدا خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 320870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha