اعطای مشوق های اقتصادی به تولیدکنندگان متعهد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار قزوین گفت: براساس یک طرح پیشنهادی به تولیدکنندگان متعهدی که دارای اهلیت و سابقه مثبت در دستگاههای اجرایی هستند، مشوق های اقتصادی پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مجید نادری در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان بیان کرد: توسعه و گسترش خوشه صنعتی بسته بندی در استان نیازمند حمایت و همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی است تا در کنار انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی در این حوزه بتوانیم در مدت زمان کوتاهی یکی از خوشه های مرتبط به این حوزه را راه اندازی کنیم.
 

وی افزود: مطالعات خوشه بسته بندی را باید در حین اجرای طرح های مرتبط با این حوزه پیش برد و چند خوشه تولیدی را در این بخش راه اندازی و تقویت کرد.
 

معاون برنامه ریزی استاندار قزوین ادامه داد: نهادینه سازی و گسترش صنعت بسته بندی محصولات تولیدی، نیازمند فرهنگ سازی و اقدامات آموزشی و ترویجی است.
 

وی در ادامه با تأکید بر ایجاد مشوق های اقتصادی برای فعالان تولیدی استان خاطرنشان کرد: بر اساس یک طرح پیشنهادی به دنبال این هستیم که تولید کنندگان اهل و متعهد را که در دستگاه های اجرایی دارای سابقه خوب و مثبتی هستند، شناسایی کرده و به این افراد مشوق های اقتصادی بدهیم.
 

نادری یادآور شد: مشوق های اقتصادی با هدف رفع موانع تولید و متناسب با ظرفیت های اقتصادی کشور پرداخت و واگذار می شود و این موضوع باید با جامع نگری صورت بگیرد.
 

وی در ادامه بر مطالعه و بررسی شناسایی شاخص های ارزیابی واحدهای تولیدی و نوع مشوق های اقتصادی توسط کمیته های مربوطه تأکید کرد.
 

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار واحد اقتصادی در سه بخش صنعت، کشاورزی و امور صنفی در استان فعال هستند که از این مجموعه 3 هزار واحد در بخش صنعت هزار واحد در بخش کشاورزی و بالغ بر 26 هزار واحد در بخش امور صنفی و خدماتی فعالیت دارند.
 

محسن مبارکی تأکید کرد: واحدهای تولیدی در برخورد با دستگاه های دولتی وضعیت متفاوتی دارند و در رعایت قوانین و مقررات دولتی، بازپرداخت بدهی های و دیون دولتی و بانکی به طور یکسانی عمل نمی کنند.
 

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، وی اعلام کرد: در مواجهه با چنین وضعیتی باید بین افرادی که تمامی فاکتورها را رعایت می کنند و دارای اهلیت هستند و کسانی که تعهد مناسبی ندارند تمایز قائل شد، برای این کار می توان به تولیدکنندگان متعهد و با سابقه خوب یک کارت سبز ارائه کرد تا بتوانند از مشوق های اقتصادی حوزه فعالیت خود به شکل بهتر و بیشتری استفاده کنند.
 

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین تأکید کرد: برای شروع این کار سه کمیته در حوزه های صنعت، کشاورزی و بازرگانی و تجارت راه اندازی شده است تا نسبت به تعیین شاخص های ارزیابی و تعیین منابع و امتیازات دستگاه ها و تدوین دستورالعمل های مربوطه اقدام کنند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 320904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha