برگزاری جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی خلیج فارس در بوشهر

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی خلیج فارس گفت: این جشنواره بیست و ششم آذر ماه در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، دکتر حمید قاسمیه، دبیر جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی خلیج فارس، ظهر امروز (17 آذر)، در نشست با خبرنگاران گفت: از اهداف برگزاری این جشنواره منطقه ای اختراعات در سراسر کشور در سال جاری، ایجاد جایگزینی مطمئن برای نمایشگاه های خارجی اختراعات است که از نظر سطح علمی مورد تایید نیستند.
 

وی افزود: در این جشنواره سه روزه شرکت کنندگان از پنج استان بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و خوزستان حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از 160 مخترع در این جشنواره نام نویسی کرده اند.

 

قاسمیه تصریح کرد: اختراعات در دو مرحله داوری خواهد شد که در مرحله اول از داوران توانمند استانی و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان استفاده خواهد شد.

 

وی مکان برگزاری جشنواره اختراعات را محل دائمی نمایشگاه های بوشهر ذکر کرد و ادامه داد: یکی از بخش های ویژه جشنواره امسال بخش تغذیه و سلامت است که امکان حضور طرح ها و اختراعات مربوط به این حوزه از کلیه استان های کشور فراهم است.
 

قاسمیه خاطر نشان کرد: ما برای گروه های مختلف سنی از کودکان تا بزرگسالان در این جشنواره برنامه ها و غرفه های ویژه تدارک دیده ایم و تلاشمان بر این است که طی 3 روز برگزاری جشنواره با ایجاد فضای مناسب و جذاب، زمینه را برای پیشبرد اهداف عالی بنیاد نخبگان در حوزه نخبه پروری ایجاد کنیم.

 

گفتنی است، برگزیدگان این جشنواره به عنوان نخبه سطح 3 تحت پوشش حمایت های مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند و 30 الی 50 میلیون تسهیلات بلاعوض جهت تکمیل و توسعه اختراع خود دریافت می کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 321188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha