استان زنجان ظرفیت لازم برای تبدیل به قطب عکاسی ایران را دارد

خبرگزاری شبستان: داور عکس اولین سوگواره ملی عکس و شعر عاشورایی در زنجان گفت: استان زنجان از ظرفیت و پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به قطب عکاسی ایران برخوردار است.

ناصر محمدی در حاشیه اولین سوگواره ملی عکس و شعر عاشورایی به خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: این سوگواره بیانگر این موضوع بود که هنر عکاسی در کنار تجربه و کسب مهارت نیازمند تجربیات آکادمیک است.


این مدرس رشته عکاسی در دانشگاه با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب عکاسی ایران برخوردار است، یادآور شد: بیش از 1300 عکاس از سراسر کشور در این سوگواره شرکت کردند.


به گفته وی داوری این سوگواره برعهده داوران به نام و بین المللی از جمله علیرضا بازرگانی، یحیی رحمتی "مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان زنجان" و ناصر محمدی بود.


این مقام مسئول به انتخاب پنج اثر برگزیده در این سوگواره اشاره کرد و افزود: در این دوره شاهد عکسهایی با کیفیت مطلوب از دور‌ترین استان‌های ایران مانند استان‌های جنوبی و شرقی و غربی کشور بودیم.


محمدی با اشاره به برگزاری این سوگواره و حرکت برای برگزاری سوگواره ملی عاشورایی در زنجان را حرکت بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شاهد حرکت مناسب در این زمینه بودیم.


مدرس عکاسی استان زنجان در ادامه یادآور شد: شاهد ارزشمندی هنر عکاسی در این زمینه برای بیان یادآوری ابعاد زندگی ائمه در جامعه با این حرکت‌ها هستیم.


وی در ادامه استقبال از این سوگواره عاشورایی را در سطح کشور و استان را بی‌نظیر برشمرد و گفت: ما در فاصله کوتاه بین برگزاری سوگواره دوم با سوگواره سوم شاهد کار‌ها و آثار بسیار با کیفیت به تعداد زیاد بودیم.


مدرس هنر عکاسی در زنجان، تقویت پتانسیل‌های هنر عکاسی را در زنجان ضروری ارزیابی کرد و افزود: در استان زنجان می‌توان به سمتی حرکت کرد که حوزه عکاسی تبدیل به حوزه گسترده‌تر شود.


محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به تبدیل استان زنجان به قطب هنر عکاسی کشور شاهد تاسیس رشته هنر عکاسی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان به صورت آکادمیک در کنار کسب تجربه باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 321505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha